„Manyčiau, kad šiuo atveju pagrindinę įtaką pajaus konteinerių terminalai, nes bet kokiu atveju, pagrinde Sueco kanalu naudojasi konteineriniai laivai, gabendami prekes iš Rytų“, – BNS penktadienį sakė Vaidotas Šileika, vadovaujantis vienai didžiausių Klaipėdos uosto krovos įmonių Klaipėdos konteinerių terminalas.
Pasak jo, incidentas turės įtakos tiek Klaipėdos uosto krovai, tiek krovinių gavėjams.
„Manau, kad vėluos pristatymas ir tuo pačiu mes laiku taip pat nesulauksime laivų, kurie atgabentų konteinerius. Viskas priklauso nuo to, kiek ilgai tai užsitęs ir kokie bus priimti sprendimai“, – teigė asociacijos prezidentas.
V.Šileikos teigimu, dėl užblokuoto Sueco kanalo problema gali sutrikdyti pasaulines tiekimo grandines, ypač susijusias su Kinija.
„Laivai plaukioja tam tikrais maršrutais, pagal tam tikrus grafikus. Visi tikisi, kad jie į tam tikrus uostus atplauks suderintu laiku. Pats grafikas bus sujauktas, tie laivai ateis pavėlavę ir uostuose gali susidaryti kamščiai priimant laivus“, – sakė jis.
„Iš kitos pusės manau, kad susidarys problema ir toje pačioje Kinijoje, kadangi laivai iš Europos grįždami atgabena ir tam tikrą tuščių konteinerių kiekį į Kiniją, kur jie būtų užkraunami eksportinėms prekėms. Tam tikras sutrikimas pasaulinėse tiekimo grandinėse bus, nes bus jaučiamas konteinerių trūkumas toje pačioje Kinijoje“, – atkreipė dėmesį V.Šileika.
Asociacijos vadovas teigė negirdėjęs, kad kanale būtų užstrigę tiesiogiai į Klaipėdą plaukiantys laivai, tačiau per jį paprastai laivai plaukia į centrus Europoje, o vėliau jų atgabentos prekės mažesniais laivais išvežiojamos po Europos uostus.
Sueco kanalą šią savaitę užblokavo iš kurso išmuštas didžiulis konteinerinis laivas „MV Ever Given“. Egipto tarnybos pranešė, kad penktadienį tęsiamos pastangos išlaisvinti užstrigusį laivą, tačiau laivų gelbėjimo ekspertai perspėja, kad laivas gali likti įstrigęs dar kurį laiką.
Naujienų agentūros „Bloomberg“ duomenys rodo, kad užblokuotame Sueco kanale įstrigo apie 300 laivų.
Dėl šio incidento dalis laivininkystės kompanijų nukreipia laivus per Gerosios vilties kyšulį, plaukiant aplink Afrikos žemyną.
Sueco kanalas labai sutrumpina kelionę tarp Azijos ir Europos. Pavyzdžiui, plaukiant iš Singapūro į Roterdamą kelias sutrumpėja 6 tūkst. km, o kelionė tunka iki dviejų savaičių trumpiau negu keliaujant aplink Afriką.