Prieš derybų pradžią 16 asociacijų, tarp kurių daugiausia Skandinavijos ir Vakarų Europos vežėjai, bendrame pranešime ES institucijas paragino pasiekti susitarimą dėl Mobilumo paketo.
„Pervežimų sektoriui derybų žlugimas šioje stadijoje nebūtų suvokiamas. Sektorius tikisi lankstumo iš visų trilaogo šalių“, – rašoma pranešime.
Pasak asociacijų, susitarimas dėl Mobilumo paketo nuostatų yra „labai arti“.
Paketui prieštarauja dauguma Centro ir Rytų Europos valstybių, teigiančios, kad šiuo teisės aktu iš rinkos siekiama išstumti šių regionų vežėjus.
Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos susisiekimo ministrai praėjusį mėnesį perspėjo, kad derybos „suka klaidinga kryptimi“.
Daugiausia kritikos tenka paketo punktui, kuris įpareigoja vežėjus periodiškai grįžti į savo registracijos šalį.
„Vilkikų grąžinimo taisyklė kartu su griežtesniu režimu tarpvalstybinei veiklai (...) kirsis su pastangomis (...) mažinti kelių transporto anglies dvideginio emisijas“, – rašoma ministrų laiške, kurio kopiją gavo BNS.
Prancūzija, Vokietija ir kitos jas palaikančios Vakarų Europos šalys teigia, kad griežtesnės taisyklės užkirs kelią piktnaudžiauti ir pagerins darbuotojų padėtį. Jų manymu, Rytų europiečiai nesąžiningai konkuruoja pigia darbo jėga, ji prilygsta „socialiniam dempingui“.
Europos Parlamentas siūlo įpareigoti įmones sudaryti tokius grafikus, kad vairuotojai grįžtų namo mažiausiai kas keturias savaites.
Pasiekus kompromisą vadinamajame trialoge, kur posėdžiauja europarlamentarai, Komisija ir ES pirmininkaujanti šalis (šiuo atveju Suomija), sutarimą dar atskirais balsavimais turėtų patvirtinti Europos Parlamentas ir valstybės narės.
Pasak diplomatų, laišką paskelbusios šešios Rytų Europos šalys neturi pakankamai balsų užblokuoti sprendimo, todėl daug kas priklausys nuo to, kaip elgsis Suomijos atstovai.