Ilgesnis – vasaros sezonas
Nors įprastas vasaros sezonas baigiasi įžengus į rugsėjo mėnesį, aviacijoje oficiali jo pabaiga buvo pažymėta visai neseniai – spalio paskutinį savaitgalį. Lyginant su žiemos sezonu, vasaros trunka ilgiau – 7 mėnesius, o oficiali jo kalendorinė pradžia bus kitų metų balandį. Antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės „Litcargus“ vadovas Linas Vaškys pažymi, kad vasaros sezonas unikalus tuo, kad yra aktyvesnis nei žiemos.
„Aviacijoje nėra tokių tarpinių metų laikų kaip ruduo ir pavasaris, sezonai yra skirstomi tik į vasaros ir žiemos, pagal tai yra dėliojami skrydžių tvarkaraščiai. Vasaros sezono mėnesiais skrydžių kiekis būna didesnis nei žiemą. Čia gausiau ir atostoginių krypčių. Tiesa, jų yra ir žiemos sezonu, bet apimtis kur kas mažesnė ir destinacijos skiriasi nuo vasarinių”, – sako L.Vaškys.
Anot jo, pastaroji vasara buvo gausi skrydžių ir vykstančių keleivių skaičiumi. Vien „Litcargus“ bendrovė aptarnavo daugiau nei 6,5 tūkst. lėktuvų bei daugiau nei 1,7 mln. keleivių. Ženkliai aktyvesnis buvo Kauno oro uostas – čia aptarnauta daugiau nei 3 tūkst. lėktuvų ir daugiau nei 800 tūkst. keleivių – šie skaičiai didesni nei buvo 2019 metų vasarą iki pandemijos.
Aptarnauti itin reti orlaiviai
Praėjusi vasara, anot L.Vaškio, Lietuvos aviacijai buvo įspūdinga ne tik dėl skrydžių ir keleivių išaugusių skaičių, bet ir dėl vykusio NATO viršūnių susitikimo Vilniuje. Šio atsakingo ir istorinio įvykio dienomis Lietuvos didieji oro uostai priėmė svarbiausius pasaulio lyderius ir jų delegacijų orlaivius. Pirmą kartą šalies oro uostuose leidosi ir kilo itin reti orlaiviai.
„Šių metų vasara tikrai buvo kitokia Lietuvos aviacijai. Pirmaisiais jos mėnesiais dėjome visas pastangas efektyviai pasiruošti NATO viršūnių priėmimui ir išlydėjimui, kuris, žvelgiant iš šiandien dienos perspektyvos, praėjo puikiai, o procesai vyko sklandžiai. Tuo tarpu mes, aviacijos mylėtojai, turėjome galimybę aptarnauti ir pasigrožėti įspūdingais, retais ir pirmą kartą mūsų oro uostuose nusileidusiais orlaiviais“, – vasaros įspūdžiais dalijasi „Litcargus“ vadovas.
Lietuvos oro uoste leidosi „Air Force One“ orlaivis, kuriuo buvo atskraidintas JAV prezidentas Joe Bidenas, bei Lenkijos vyriausybinis „PLF109“, kuriuo Lietuvą pasiekė Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis. Taip pat pirmą kartą Lietuvoje leidosi retas orlaivio tipas „B747-8i“, kuris atskraidino Pietų Korėjos delegaciją.
Be šių, valstybės lyderius atskraidinusių orlaivių, buvo ir kitų neeilinių lėktuvų – tai #B747, #B744, #B763, #B772, #A359. Taip pat pirmą kartą Lietuvoje apsilankė dvi amerikiečių oro linijos – „National Airlines“ ir „Delta Airlines“.
Žiemos sezoną papildo nuledinimo procedūra
Vasaros sezonu žmonės keliauja aktyviau, nes įprastai šiuo metu yra daugiau atostogaujama. Visgi nemažai keliautojų saulės spindulių nori pagaudyti ir žiemą tolimose, egzotiškose šalyse. Viena populiariausių krypčių tokiu metų laiku, anot L.Vaškio, yra Egiptas.
„Pastebime, kad vasarą tarp mūsų aptarnaujamų skrydžių dominuoja ne tokios tolimos bei ne tokios „karštos“ oro sąlygomis kryptys kaip Frankfurtas, Londonas, Kopenhaga ir pan. Tuo tarpu žiemą visi nori ten, kur šilčiau. Šią žiemą
startavo nauji skrydžiai į Tenerifę, Malagą, Madeirą ir Dubajų, kur oras yra palankus norintiems pabėgti nuo lietuviškos žiemos ar trumpai sugrįžti į vasarišką šilumą“, – sako L.Vaškys ir priduria, kad įpusėjus žiemos sezonui, Lietuvos oro uostai papildo ir slidinėjimo entuziastų pamėgtų skrydžių krypčių sąrašą.
Tiesa, pasiruošimas skristi lėktuvu žiemą atrodo kiek kitaip nei vasarą. Nors visos patikros procedūros keleiviams niekaip nesikeičia ir lieka tos pačios, tačiau orlaivių antžeminio aptarnavimo darbo praktiką papildo žiemiška procedūra – orlaivio nuledinimas. Jei lauke vyrauja žema oro temperatūra, iškrenta snaigės, kausto šaltis – orlaivis yra šildomas, o jo korpusas apipurškiamas specialiu skysčiu. Pastarasis tirpdo sniegą, ledą ir šerkšną. Šaltuoju metų sezonu ši procedūra lėktuvams yra būtina, kad galėtų sklandžiai kilti.