Pirmadienį Rygoje vykstančiame „Rail Baltica“ forume pristatoma parengta europinės vėžės kaštų ir naudos analizė. B.Rubesa tikino, kad nauda atsveria kaštus.
„Projekto kaštų-naudos analizė aiškiai rodo, kad jis visuomenei atneš daugiau naudos nei investicijų kaštai“, – teigė B.Rubesa.
Anot jos, naudą iš projekto pajaus ne tik Baltijos šalys, bet ir Suomija bei Lenkija.
„Naudų visose penkiose šalyse yra daug, bet tai tik pradžia“, – tikino B.Rubesa.
Ji teigia, kad visose penkiose šalyse gyvena 50 mln. gyventojų arba 10 proc. Europos Sąjungos populiacijos. O iš jų apie pusė žmonių keliauja kasmet, tad, anot B.Rubesos, yra aiškus potencialas sulaukti keleivių geležinkeliais.
Anot B.Rubesos, dėl „Rail Baltica“ turėtų pradėti plėstis smulkios ir vidutinės įmonės, mat pagerės susisiekimas tarp valstybių.
Europos Komisijos atstovas: „Rail Baltica“ negali būti atidėliojama
ranseuropinės geležinkelio vėžės, sujungsiančios Baltijos šalis, projektas „Rail Baltica“ negali būti atidėliojamas, svarstant, ar jam bus skirtas papildoas finansavimas po 2020 metų, teigia Europos Komisijos atstovas.
Europos Komisijos Mobilumo ir transporto generalinio direktorato (DG Move) investicijų direktorius Heraldas Ruijteris teigia, kad reikia orientuotis į šiame finansavimo laikotarpyje skirtas lėšas ir įgyvendinti projektą.
„Rail Baltica“ projektas yra skubus ir jis turi būti įgyvendintas geriausiu įmanomu būdu“, – pirmadienį Rygoje vykstančiame „Rail Baltica“ forume tvirtino H.Ruijteris.
Jis tikino negalintis kalbėti apie kitą finansinę perspektyvą ir apie tai, kokios paramos sulauks „Rail Baltica“ projektas, tačiau pabrėžė, kad reikia jį tęsti.
Anot Komisijos atstovo, projekto konkursai turi būti skelbiami bendrai, kitu atveju gali atsitikti taip, kad kiekvienai valstybei paskelbus skirtingus konkursus, šie bus interpretuojami skirtingai, o tai stabdys patį projektą.
Buvusiai „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei pernai nenorėjus pasirašyti „Rail Baltica“ viešųjų pirkimų sutarties, pagal kurią dalis konkursų būtų skelbiami per bendrą „RB Rail“ įmonę, DG Move spalį įspėjo, kad Lietuva gali netekti finansavimo projektui. Po to, sutartį pasirašius, procedūros prieš Lietuvą buvo sustabdytos.
Estijos ministrė: „Rail Baltica“ turi stiprų prioritetą
Estijos ekonomikos ir infrastruktūros ministrės Kadri Simson teigimu, Baltijos šalių įgyvendinamas europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektas turi stiprų prioritetą Europos Sąjungos finansavimo sprendimuose kitoje finansinėje perspektyvoje.
„Nauja projekto kaštų ir naudos analizė rodo, jog „Rail Baltica“ yra finansiškai ir ekonomiškai gyvybingas. Atnaujinta analizė patvirtina, kad projektas yra ekonomiškai įgyvendintinas ir labai pelningas“, – pabrėžė K.Simson.
Jos žodžiais, šis projektas turi stiprią tiek Europos Komisijos, tiek ir juo susijusių valstybių paramą.
„Tai yra bendras trijų Baltijos šalių projektas, tačiau – taip pat svarbus Europos transporto tinklo plėtrai, ir ES jį remia“, – sakė Estijos ministrė.
„Rail Baltica“ turės labai stiprų prioritetą Europos transporto sektoriaus finansavimo sprendimuose kitoje finansinėje perspektyvoje, ir dėl to mane šiandien patikino Europos koordinatorė Šiaurės ir Baltijos transporto koridoriui Catherine Trautmann“, – pabrėžė K.Simson.