„Oro navigacijos“ atlikto vidinio tyrimo išvados rodo, kad balandžio 20 d. Lietuvos oro erdvėje įvyko incidentas, kurio metu tarp dviejų orlaivių nebuvo išlaikytas nustatytasis skirstymo minimumas.
Šis minimumas – nustatytas mažiausias vertikalus arba horizontalus atstumas tarp valdomų orlaivių, jeigu oro eismas valdomas pasitelkiant radarą. Jeigu radaras nenaudojamas, skirstymo minimumas nustatomas atskiriant orlaivius laiko intervalais ir vadovaujantis pilotų pranešimais apie jų buvimo vietą.
15min anksčiau rašė, kad vos pavyko išvengti incidento, kuris galėjo kainuoti daug žmonių aukų. Dėl to pasipiktino susisiekimo ministras Rokas Masiulis, o valstybės įmonėje pradėtas vidinis patikrinimas.
„Suveikus abiejų orlaivių susidūrimų ore vengimo sistemoms (ACAS), jų įgulos gavo ACAS patariamuosius sprendimus susidūrimui išvengti. Vykdant patariamuosius nurodymus, viena iš įgulų gavo kitą sistemos pranešimą – susidūrimui su trečiu orlaiviu išvengti“, – skelbiama antradienį paviešintame pranešime.
Dėl sėkmingų sistemos ir žmonių sprendimų didesnių incidentų buvo išvengta, sakoma jame.
Tyrimo metu taip pat nustatyta, kad nusiskundimų dėl sveikatos būklės nei prieš pamainą, nei pamainos metu skrydžių vadovas neturėjo, o poilsiui skirtą pertraukų laiką įvertino kaip pakankamą.
„Oro navigacija“ taip pat skelbia, kad tokių incidentų nuolat pasitaiko Europos šalyse. Valstybės įmonės „Oro navigacijos“ turimais duomenimis, 2018 m. pagal tokio pobūdžių incidentų skaičių Lietuva yra per vidurį tarp visų ES ir EEB šalių narių.
Tiesa, nepranešama, kas dėl to prisiėmė atsakomybę. Anksčiau skelbta, kad tai galėjo nutikti dėl pervargusio darbuotojo kaltės.
„Oro navigacijoje“ didelis dėmesys skiriamas ne tik darbuotojų mokymui, bet ir specialių techninių saugos priemonių naudojimui, siekiant sumažinti žmogiškosios klaidos tikimybę ir padarinius“, – sakoma pranešime.
Šiuo metu „Oro navigacija“ baigia diegti naują skrydžių valdymo sistemą iTEC, kuri turėtų pradėti veikti šių metų pabaigoje naujame įmonės Regiono skrydžių valdymo centre. Šioje sistemoje bus naudojamos priemonės, skirtos ilgesnio laikotarpio išankstiniam perspėjimui apie galimus potencialius pavojingus suartėjimus orlaivių planuojamose skrydžių trajektorijose.