Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Baltijos šalys nepavėluos pateikti paraišką dėl „Rail Baltica“ finansavimo

Baltijos šalys nepavėluos Europos Komisijai pateikti paraiškos dėl transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ finansavimo, jei bendra įmonė bus įsteigta spalį, teigia susisiekimo ministro atstovas Ričardas Slapšys .
„Rail Baltica“
„Rail Baltica“ / Tomo Lukšio/BFL nuotr.

„Jeigu Estija iš tikro bus pasirengusi ir spalio mėnesį galėsime įkurti bendrą įmonę, tuomet vėlavimo baimintis nereikia, paraišką spėsime pateikti laiku“, – BNS sakė ministro atstovas spaudai Ričardas Slapšys.

EK ketvirtadienį pakvietė Europos Sąjungos valstybes teikti paraiškas dėl 11,9 mlrd. eurų (apie 41,088 mln. litų) paramos transporto jungtims, į kurias gali pretenduoti ir „Rail Baltica“ projektas. Paraiškas galima teikti iki vasario 26 dienos.

R.Slapšys teigė, kad Lietuva yra pasirengusi akcininkų sutarties pasirašymui, o kitą savaitę ministras Rimantas Sinkevičius Milane neformalioje tranporto ministrų taryboje planuoja kalbėti su Estijos kolege.

„Ministras planuoja sužinoti, kiek laiko dar reikia, kad būtų galima steigti bendrą įmonę“, – sakė pareigūnas.

Estijos ministerija praėjusią savaitę BNS informavo, kad bendrovę, kuri taptų bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“, dalininke, įsteigs rugsėjį, o spalį yra pasirengusi pasirašyti bendros įmonės akcininkų sutartį.

Susisiekimo ministerijos Plėtros ir tarptautinių ryšių departamento vadovas Arenijus Jackus BNS sakė, kad paraiškoje EK bus prašoma konkrečios sumos „Rail Baltica“ projektui, tačiau jos kol kas jis negalėjo atskleisti.

„Kol kas specialistai dirba, skaičiuoja, dar tą sumą išgauti anksti. Be to, bendra įmonė turės sudėti visų trijų šalių sumas ir suskaičiuoti, kiek iš viso bus prašoma“, – BNS sakė A. Jackus.

Europos Komisijos pranešime teigiama, kad svarbiausiu transporto jungčių modernizavimo programos projektu laikoma „Rail Baltica“. ES transporto sektoriui 2014-2020 metais skirta iš viso 26 mlrd. eurų (89,8 mlrd. litų), o 2007-2013 metais buvo skirta 8 mlrd. eurų (27,6 mlrd. litų).

Birželį Taline Baltijos valstybių premjerai pasirašė pareiškimą dėl bendros įmonės steigimo.

Derybos dėl bendros įmonės užtruko apie pusmetį. Ši įmonė turėtų kuruoti projekto vykdymą, teikti paraiškas Europos Komisijai dėl geležinkelio statybų finansavimo. Trečdalį įmonės akcijų valdys „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė „Rail Baltica statyba“, o likusias akcijas – Latvijos ir Estijos bendrovės.

Bendras „Rail Baltica“ trasos ilgis Lietuvoje turėtų siekti apie 360 kilometrų, Latvijoje – kiek daugiau nei 300 kilometrų, Estijoje – apie 300 kilometrų. Įvairiais skaičiavimais, bendra projekto vertė turėtų siekti 13-18 mlrd. litų, EK galėtų finansuoti 85 proc. projekto vertės.

Europinės vėžės geležinkelis sujungs Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, pratęsiant jį iki Berlyno.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų