„Boeing“ vis dar tikisi, kad leidimas skraidinti „737 MAX“ bus suteiktas jau šiais metais

JAV orlaivių gamintojos „Boeing“ generalinis direktorius dar kartą patvirtino besitikįs, jog jau šiais metais bus suteiktas leidimas vėl pradėti eksploatuoti orlaivius „Boeing 737 MAX“, tačiau pakartojo, kad bendrovė gali būti priversta dar labiau sumažinti gamybą, jei leidimas bus pavėlintas.
„Boeing 737 MAX“
„Boeing 737 MAX“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Dennisas Muilenburgas pareiškė, jog „Boeing“ planuoja pateikti sertifikavimo paketą JAV federalinei aviacijos administracijai (FAA) apytikriai rugsėjį, o patvirtinimo tikimasi sulaukti maždaug po mėnesio. Minėto modelio orlaivius uždrausta naudoti nuo kovo mėnesio, o draudimo priežastimi tapo dvi katastrofos, nusinešusios 346 žmonių gyvybes.

Visgi „Boeing“ galėtų būti priversta sumažinti ar net sustabdyti orlaivių „MAX“ gamybą, jei civilinių reguliavimo institucijų atliekamas patvirtinimo procesas užtruktų daug ilgiau.

„Tai nėra toks sprendimas, kurį lengvai priimtume“, – pareiškė bendrovės vadovas Niujorko investavimo konferencijoje.

Orlaivių MAX gamybos sustabdymas paveiktų „maždaug 600 tiekėjų ir šimtus tūkstančių darbo vietų“, – pridūrė jis.

Nors bendrovė yra „labai susitelkusi“ į orlaivių grąžinimą į eskploataciją „ketvirtojo ketvirčio pradžioje, – pažymėjo D.Muilenburgas, – taip pat privalome įsitikinti, jog vykdome drausmingą nenumatytų atvejų valdymą ir siekiame užtikrinti, kad mūsų veikla būtų skaidri.“

„Boeing“ glaudžiai bendradarbiauja su FAA ir kitomis įstaigomis, siekdama išspręsti programinės įrangos problemą, susijusią su skrydžių valdymo sistema, siejamą tiek su „Lion Air“, tiek su „Ethiopian Airlines“ avarijomis.

Orlaivių MAX gamybos sustabdymas paveiktų „maždaug 600 tiekėjų ir šimtus tūkstančių darbo vietų.

Visgi birželio mėnesį FAA nustatė mikroprocesoriaus problemas, dėl kurių draudimo eksploatuoti orlaivius terminas buvo pratęstas. Praėjusį mėnesį pristatydamas bendrovės rezultatus, D.Muilenburgas perspėjo, kad „visuomet egzistuoja tam tikra naujų problemų rizika“, kol procesas bus baigtas.

Oro linijų bendrovė ir JAV reguliuotoja sulaukė griežtos pilotų ir kitų asmenų kritikos dėl to, kaip buvo gautas leidimas eksploatuoti orlaivius MAX. Regis, bendrovei „Boeing“ buvo leidžiama pačiai patvirtinti daugelį sistemų.

Be to, FAA neuždraudė eksploatuoti orlaivių po pirmosios katastrofos 2018 metų spalio mėnesį.

D.Muilenburgas teigė, kad bendrovė palaiko ryšį su oro linijų bendrovėmis kompensacijų už atšauktus skrydžius ir vėluojančių orlaivių pristatymų klausimais, taip pat dėl strategijų, kaip nuraminti visuomenę, kai vėl bus leista naudoti orlaivius.

„Žinome, kad prireiks šiek tiek laiko atkurti visuomenės pasitikėjimą“, – kalbėjo D.Muilenburgas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų