Prieš tokius planus protestuojantys aplinkosaugininkai antradienio rytą prie parlamento rūmų Londone surengė protesto akciją, kurios metu blokavo netikrą pakilimo ir nusileidimo taką.
Manoma, kad britų valdžia paskelbs apie ketinimą Hitrou oro uoste – judriausiame Europos oro uoste – įrengti naują pakilimo ir nusileidimo taką. Tą padaryti 2015 metų liepą rekomendavo vyriausybės paskirta komisija. Jau nebedirbančios komisijos pirmininkas Howardas Daviesas sekmadienį sakė, kad esama daugybės argumentų už Hitrou oro uosto plėtrą.
„Pastaraisiais mėnesiais padaugėjo argumentų priimti sprendimą dėl Hitrou, – dienraštyje „The Telegraph“ išspausdintame straipsnyje rašo jis. – Užsienyje manoma, kad tokio sprendimo stoka rodo Britanijos, kaip tautos, nesugebėjimą nuspręsti savo ateities.“
H.Davieso vadovauta komisija pernai konstatavo, kad naujas takas Hitrou oro uoste kainuotų 17,6 mlrd. svarų sterlingų (19,5 mlrd. eurų), tačiau per ateinančių 60 metų duotų iki 147 mlrd. svarų sterlingų pajamų ir leistų iki 2050 metų sukurti daugiau nei 70 tūkst. daro vietų.
Komisijos ataskaitoje taip pat nurodoma, kad taip pat būtų naudinga įrengti antrą pakilimo ir nusileidimo taką į pietus nuo Londono esančiame Getviko oro uoste.
Verslo atstovai sako, kad esamų penkių Londono oro uostų nepakanka patenkinti augančio keleivių paklausos, dėl ko Britanija netenka galimybių užsidirbti.
Verta paminėti, kad net ir po vyriausybės paskelbimo apie planus dėl Londono oro uosto prireiks mažiausiai dar metų įvairiems leidimams gauti. Be to, dėl šių planų dar bus rengiamos konsultacijos ir balsavimas Britanijos parlamente 2017-2018 metų žiemą. Apie tai vyriausybei laišku neseniai pranešė premjerė Theresa May.