Ant Lietuvos jachtų stiebų plevėsuoja lenkiškos burės
Pastaruosius keliolika metų pramoginiai laivai tapo bent kiek prasigyvenusio lietuvio atributu. Uosteliai sausakimši mažųjų laivų. Prasidėjus navigacijos sezonui viena po kitos organizuojamos jachtų regatos.
Per keliolika metų pramoginė laivyba Lietuvos vandenyse tiesiog suklestėjo. Tačiau augantis jachtų skaičius nevilioja siuvėjų imtis burių gamybos.
Pramoginė laivyba šalyje tiesiog klesti. Tai liudija ir Saugios laivybos administracijos duomenys.
Jos registre – bemaž 800 burinių jachtų. Bendras vidaus vandenyse plaukiojančių transporto priemonių skaičius netrukus pasieks 70 tūkstančių.
Tačiau burių gamintojai snaudžia. Jachtų pirkimo vajus šios verslo nišos šalyje neišjudina. Pramoginių laivų savininkai burių priversti dairytis užsienio šalyse.
„Dažniausiai mūsų šalies laivininkai bures gaminasi Lenkijoje. Ten buriavimo pramonė puikiai išvystyta. Galima gauti, ko tik reikia. Konkurencija rinkoje milžiniška, tad ir kainos prieinamos. O Lietuvos senieji burių siuvėjai jau nebesiima didelių darbų, tik pataiso bures. Naujų rinkos žaidėjų taip pat neatsiranda“, – 15min.lt pasakojo penkias jachtas valdančios įmonės vadovas Rokas Arbušauskas.
Burių siuvimo verslas nepatrauklus dėl sezoniškumo
Penkiolika metų burių gamyba užsiimantis pajūrio verslininkas Edmundas Gylys svarsto, kad nuo tokios veiklos siuvėjus atbaido sezoniškumas.
„Burių siuvimo vajus prasideda kovą, o baigiasi rugpjūtį. Tad ir svarsto siuvėjai, ar apsimoka imtis kelis mėnesius truksiančios veiklos. Juolab, kad klientai būtų tik Lietuvos buriuotojai. Pas mane patį retas užsienietis atvyksta burės pasisiūti ar pataisyti“, – pasakojo E.Gylys.
Medžiagos burėms Lietuvoje taip pat neįmanoma gauti. Ją siuvėjas parsiveža iš Vokietijos, Prancūzijos ar Olandijos.
E.Gylys skaičiuoja per metus pasiuvantis apie 30 burių. Nuo kelių tūkstančių litų prasidedančios jų kainos kartais pasiekia ir kelias dešimtis tūkstančių litų.