„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Bus atnaujinamos Kauno ir Palangos oro uostų triukšmo sistemos

Kauno ir Palangos oro uostų triukšmo matavimo sistemos bus modernizuojamos.
Tarptautinis Palangos oro uostas
Tarptautinis Palangos oro uostas / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.

Lietuvos oro uostų atstovo teigimu, norima į vieną sistemą sujungti visų trijų šalies oro uostų triukšmo valdymą.

Tadas Vasiliauskas sako, kad Kauno ir Palangos oro uostų apylinkėse triukšmas neviršija leidžiamos ribos, tuo metu dalis šalia Vilniaus oro uosto gyvenančių žmonių yra padidinto triukšmo zonoje.

Vilniuje sistema atnaujinta pernai, čia imtasi papildomų priemonių triukšmui mažinti, todėl dabar planuojama atnaujinti tik Kauno ir Palangos oro uostų sistemas.

„Prevenciškai dedame pastangas, kad galėtume šią situaciją stebėti ir kilus poreikiui, būtume pasirengę tinkamai reaguoti“, – BNS teigė Lietuvos oro uostų atstovas spaudai T.Vasiliauskas.

Valstybės valdomi Lietuvos oro uostai praėjusią savaitę paskelbė rinkos konsultaciją, o triukšmo monitoringo sistemos modernizavimo konkursą numato skelbti ne anksčiau kaip metų viduryje, jo vertė neatskleidžiama.

„Norime pakviesti rinkos dalyvius konsultuotis, išgirsti jų siūlymus, aptarti būtinus techninius niuansus, o mums tai leis tinkamai pasiruošti planui atnaujinti Kauno ir Palangos oro uostų monitoringo sistemas bei visų trijų oro uostų triukšmo valdymą sujungti į vieningą sistemą“, – sakė T.Vasiliauskas.

Anot jo, visuose oro uostuose triukšmas matuojamas nuolat, kasmet parengiami žemėlapiai, leidžiantys stebėti, kaip kinta triukšmo zonos, prognozuoti jų plitimą.

Vilniaus oro uoste šiuo metu veikia nauja sistema, įdiegta 2019 metų pradžioje, todėl jos keisti neplanuojama. Sistemą už 0,35 mln. eurų diegė bendrovė „Euroelektronika“ ir Italijos „Softech SRL“.

Pasak T.Vasiliausko, nedidelė dalis šalia Vilniaus oro uosto gyvenančių žmonių pakliūva į viršnorminio triukšmo ribas, todėl taikomos papildomos priemonės triukšmui mažinti.

Vilniaus oro uoste uždraustas variklių bandymas naktimis, draudžiama staigiai stabdyti naudojant orlaivio jėgaines, kylantiems orlaiviams nustatyti maksimalūs kilimo laipsniai, leidžiantys jiems gana greitai pakilti į didelį aukštį, toliau nuo miesto perkeltas taškas, kurį pasiekus orlaiviams leidžiama atlikti pirmąjį posūkį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų