Naujos nuostatos efektyviau užtikrins saugią laivybą ir taršos iš laivų prevenciją, nepriklausomą laivų avarijų ir incidentų tyrimą, sumažins administracinę naštą verslui ir sudarys sąlygas registruoti tradicinius laivus.
Saugios laivybos įstatyme naujai reglamentuojamos nuostatos dėl laivo tinkamumo plaukioti, nustatomos kompetentingos institucijos, kurios vykdys laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, techninę priežiūrą. Teisiškai užtikrinamos sąlygos atlikti Tarptautinės jūrų organizacijos valstybės narės auditus, kuriais nustatoma, ar valstybė tinkamai vykdo tarptautinius įsipareigojimus, veikdama kaip vėliavos, uosto ir pakrantės valstybė. Įstatymų pakeitimais taip pat siekiama pagerinti laivybos verslo bei jūrininkų darbo ir gyvenimo laive sąlygas. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija kartu su Susisiekimo ministerija turės priimti teisės aktus jūrininkų darbo santykių, saugos ir sveikatos, o Sveikatos apsaugos ministerija kartu su Susisiekimo ministerija – jūrininkų sveikatos apsaugos ir sveikatos priežiūros klausimais.
Priimtais dokumentų pakeitimais bus tinkamai reglamentuota asmenų, nesudariusių sutarčių su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, veikla Klaipėdos ir Šventosios uostuose, taip pat atsisakyta reikalavimo Šventosios uoste aptarnauti Būtingės terminalo pagrindinius laivus ir laivus, skirtus avarijų likvidavimui šiame terminale.