Ankstyvas rytas pirmame oro uosto terminale. Kavinės „Amo“ barmenai snūduriuoja prie baro – niekas net kavos neužsisako, nors rytas jau vėlyvas. Prieš tris savaites čia reikėjo eilėje palaukti, o dabar – nė vieno apsimiegojusio keleivio.
Atšaukti skrydžiai – kasdienybė
15min žurnalistas Briuselio Zaventemo oro uoste nusileido trečiadienį ryte „Lufthansos“ lėktuvu iš Frankfurto.
Antradienį skrydis iš Kopenhagos buvo atšauktas, tad teko ieškoti alternatyvų. Kol kas skrydžiai į Briuselį dažniau atšaukiami, o informacinė oro uosto švieslentė terodo tik keletą dienos skrydžių.
ES sostine vadinamo Briuselio oro uostas simboliškai pradėjo veikti praėjusį sekmadienį, kai čia per visą dieną nusileido trys lėktuvai. To dar nėra buvę, išskyrus pasitaikančius darbuotojų streikus.
Tiesa, kasdien tų skrydžių daugėja, tačiau nepalyginama su tuo, kas buvo iki teroristų išpuolio. Iki tol Briuselio oro uostas per dieną aptarnaudavo vidutiniškai 600 skrydžių.
Oro uoste vis dar pluša darbininkai, jie skuba remontuoti sprogimo pažeistas sienas, sudaužytus langus.
Pasitinka tušti takai
Tik nusileidus, oro uostas pasitiko tuščiais takais, o šalia išlaipinimo „rankovių“ sukiojosi keli „Brussels Airlines“ ir „Lufthansa“ lėktuvai. Dar vienas kitas orlaivis, tačiau stambiųjų bendrovių lėktuvų nesimatė.
Susidarė įspūdis, kad tą rytą Vilniaus oro uostas net atrodė pilnesnis lėktuvų ir keleivių.
Daugelis parduotuvių Briuselio oro uoste – uždarytos, o kavinėse boluoja tik tuščios kėdės.
Oro uosto darbuotojai tikisi, kad skrydžių pagausės, tačiau juos nuliūdino žinia, kad Briuselio vartai galutinai bus atstatyti tik po kelių mėnesių. Panaikinti teroro žymes užtrunka ilgai, o įveikti keleivių baimę – dar ilgiau.
Į oro uostą – per palapinę
ISIS teroristai bombą susprogdino išvykimo salėje, tad ši iki šiol lieka uždaryta, o pasmalsauti trukdo aklina tvora. Galybę oro uosto tvorų ramsto tik nuobodžiaujantys kariškiai su automatais ir policininkai. Jų čia dabar – daugiau nei keleivių.
Iš ES sostinės išvykstantys keleiviai grūdasi skubiai suręstose palapinėse. Tokios Lietuvoje statomos per žemės ūkio parodas.
Keleiviai lauke grūdasi prie įėjimo į tas palapines – tik per jas galima pasiekti patikrą.
Teroro sudrebintas Briuselis taikosi su nepatogumais. O jų čia apstu. Tiesiog komiškai atrodo „Brussels Airlines“ atstovybė.
Iš spindinčios buveinės oro uoste jai teko kraustytis į kuklų furgoną autobusų stovėjimo aikštelėje. Keleiviai gūžčioja pečiais – tokio vaizdo Briuselio oro uoste dar niekas nematė.
Dalis autobusų nebevažiuoja
Išeiti iš oro uosto ir rasti transporto stotelę dabar – ne taip paprasta. Susprogdinus dalį patalpų keleiviai turi ilgai pėdinti per daugiaaukštes mašinų stovėjimo aikšteles – tik taip galima rasti autobusus. O ir šių beveik nebėra. Nėra keleivių – nėra ko važiuoti į oro uostą.
Todėl, pavyzdžiui, vienas populiariausių maršrutų – į ES institucijas – kol kas panaikintas. Tad pasiekti autobusu Europos Parlamentą ar Europos Komisiją – neįmanoma.
„Imkit taksi arba metro“, – man sako budintis darbuotojas. Iš tiesų dar nėra taip buvę, kad iš šio oro uosto nebūtų kuo nukakti iki institucijų. Tačiau tas laikas atėjo.