Pasak bendrovės „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Kęstučio Derliūno, nors troleibusai yra ekologiška transporto priemonė, turinti mažus kaštus, tačiau jų eksploatacijai reikalinga brangi kontaktinio tinklo infrastruktūra. „Miesto troleibusų tinklas buvo pastatytas seniai, beveik prieš 50 metų, todėl pastovūs jo išlaikymo kaštai yra sąlyginai dideli, – sako vadovas. – Tinklui būtini nepigūs aptarnavimo ir remonto darbai, dėl senos įrangos patiriami dideli energijos nuostoliai tinkle, todėl būtina ieškoti galimybių modernizuoti tinklą.“
Šiuo metu troleibusų linijų kontaktinį tinklą maitinančios transformatorinės pastočių esamos situacijos analizę atlieka uždarosios akcinės bendrovės „Elektros automatika“ specialistai.
Miesto troleibusų tinklas buvo pastatytas seniai, beveik prieš 50 metų, todėl pastovūs jo išlaikymo kaštai yra sąlyginai dideli.
Čekijos ekspertai, apžiūrėję ir įvertinę Kauno miesto troleibusų kontaktinio tinklo pastotes, kurių mieste yra dešimt, energetikos dispečerinę ir viso miesto troleibusų kontaktinį tinklą, pateiks savo išvadas ir siūlymus dėl kontaktinio tinklo modernizavimo galimybių panaudojant naujausias technologijas.
Specialistų manymu, Kauno mieste troleibusų infrastruktūra jau yra išvystyta, todėl dar gerą dešimtmetį troleibusus Kauno mieste tikslinga eksploatuoti. „Šiuo metu pasaulyje yra vystomos naujos troleibusų ir elektrinių autobusų technologijos: troleibusai su baterijomis, leidžiantys aplenkti kliūtis, automatinės gaudyklės troleibusams prisijungti prie tinklo, elektrinių autobusų įkrovimo punktai viešojo transporto stotelėse ir kt., – teigia bendrovės technikos direktorius Mindaugas Klimašauskas. – Tačiau naujosios technologijos šiuo metu yra dar tik pradinėje vystymo stadijoje, ir jų ateitis šiuo metu nėra aiški“.
Kol paaiškės troleibusų technologijų ateitis ir bus galima priimti galutinį sprendimą dėl troleibusų likimo Kauno mieste, bendrovė ieškos būtų kuo greičiau optimizuoti ir modernizuoti troleibusų kontaktinį tinklą.
Čekijos kompanija „Cegelec“, užsiimanti elektrinės ir elektroninės įrangos gamyba, įvairių projektų elektros inžinerijos ir mechaninės inžinerijos srityse kūrimu, transporto infrastruktūros tinklo ir sistemų elektrinėms viešojo transporto priemonėms (troleibusams, tramvajams, metro, traukiniams) kūrimu ir įgyvendinimu, žinoma ne tik beveik visose Europos šalyse, bet ir tokiose šalyse kaip Australija, Kanada, Kalifornija, Rusija ir kt.