1. Pandemijos apribojimai sušvelnėjo ir pasaulis nusiėmė kaukes
Metus pradėjome užsidėję medicinines kaukes ir pasiruošę žaliuosius pasus. Jau kovo ir balandžio mėnesiais taisyklės ėmė švelnėti, o Europa pirmoji ėmė atsisakyti apribojimų. Lėčiausiai duris turistams pravėrė Azija, tačiau dabar net Honkongas, Taivanas ir Japonija įsileidžia keliautojus. Paskutinė apie atsisakomus apribojimus šį mėnesį pranešė Kinija.
2. Žmonės vėl pradėjo skraidyti ir tai sukėlė problemų
Vėlavimai, atšaukiami skrydžiai, ilgos eilės, streikai, didesnės bilietų kainos. Vasarą kilęs chaosas persikėlė ir į žiemą, nes po pandemijos atsiradęs personalo trūkumas, infrastruktūros problemos ir kai kuriose šalyse kilę ginčai tarp darbuotojų ir darbdavių paralyžiavo aviaciją.
Skrydžių skaičius JAV ir kitose šalyse vis dar nepasiekė prieš pandemiją buvusio lygio, o tai reiškia, kad dėl už pasiūlą didesnės paklausos didėja bilietų kainos.
3. Vienas judriausių pasaulio oro uostų paprašė oro linijų nebepardavinėti bilietų
Londono „Heathrow“ oro uostas liepą apribojo išvykstančių keleivių srautą iki 100 tūkst., nes nebeįstengė susidoroti su išaugusia paklausa.
O Armagedono sūkuryje atsidūrusios oro linijos buvo priverstos ieškoti originalių problemos sprendimo būdų. „Delta Air Lines“ iš „Heathrow“ į Detroitą išskraidino lėktuvą su 1000 keleivių pamestų lagaminų ir krepšių. Keliautojų lėktuve nebuvo.
4. „Wizz Air“ ir „Republic Airways“ bandė gudrauti
Vengrijos pigių skrydžių bendrovės „Wizz Air“ vadovybė sulaukė kritikos, kai liepą paliepė darbuotojams mažiau atostogauti.
O JAV Federalinė aviacijos administracija atmetė prieštaringai vertinamą „Republic Airways“ prašymą leisti sutrumpinti skrydžio valandų skaičių, reikalingą norint tapti antruoju pilotu.
5. Išaugo keleivių nepasitenkinimas
Rugpjūtį oro linijų klientų pateikiamų skundų skaičius Jungtinėse Amerikos Valstijose išaugo 320 proc., palyginti su prieš pandemiją buvusiais duomenimis. Iki lapkričio JAV oro linijų bendrovės keleiviams išmokėjo daugiau kaip 600 mlrd. dolerių kompensacijų už atšauktus skrydžius ar pakeistus jų laikus nuo pandemijos pradžios.
Ypač skaudžiai nukentėjo neįgalūs keliautojai, kuriems paslaugos buvo teikiamos nepakankamai kokybiškai, o jų aptarnavimas dažnai vadintas „nepriimtinu.“
6. Dėl invazijos į Ukrainą uždaryta oro erdvė
Rusijai įsiveržus į Ukrainą, buvo uždaryta oro erdvė virš abiejų šalių, o Rusijos oro transporto bendrovėms buvo pritaikytos sankcijos. Dėl karinio konflikto kovo mėnesį taip pat smarkiai išaugo aviacinių degalų kainos.
Beje, didžiausią pasaulyje komercinį lėktuvą „Antonov AN-225“ karo pradžioje sunaikino Rusijos pajėgos, smogusios į bazę Ukrainoje.
7 .Užplūdę karščiai apsunkino keliones
Šią vasarą Europa, JAV ir Azija išgyveno karštį. Vienu atveju Londono oro uoste buvo sustabdyti skrydžiai, kai dėl aukštos temperatūros buvo pažeistas kilimo ir tūpimo takas. Ekstremalus karštis taip pat gali apsunkinti lėktuvų kilimą, ypač didesniame aukštyje esančiuose oro uostuose.
8. Sumušti ilgų reisų rekordai
Kovą avialinijų bendrovė „Air New Zealand“ pirmą kartą istorijoje pradėjo tiesioginius 17 valandų trukmės skrydžius iš Oklando į Niujorką. Netrukus po to „Qantas“ pradėjo panašios trukmės skrydžius iš Melburno į Dalasą.
Gegužę „Qantas“ užsakė 12 lėktuvų A350-1000, kuriuos tikisi naudoti galimai rekordiniams 20 valandų trukmės skrydžiams, galintiems sujungti Australiją su Niujorku ir Londonu.
9. Aviakompanijos suplanavo ambicingus transatlantinius maršrutus
Naujokė „FlyAtlantic“ kartu su „Norse Atlantic Airways“ siekia į rinką sugrąžinti pigius transatlantinius skrydžius, nepaisant to, kad ši rinka yra nelabai pelninga.
Tuo metu „JetBlue“ paskelbė, kad 2023 m. išplės savo pigių transatlantinių skrydžių pasiūlą ir be jau vykdomų skrydžių į Londoną pradės skraidinti iš Niujorko ir Bostono į Paryžių.
10. Tvarumo tikslai
Kovą „Airbus A380“ atliko skrydį lėktuvu, kuris buvo varomas maistiniu aliejumi ir panaudotais riebalais. Į šią ekologišką alternatyvą, vadinamą tvariuoju aviaciniu kuru, oro linijų bendrovės deda dideles viltis, tačiau ji vis dar nėra plačiai naudojama.
„Airbus“ šiuo metu kuria ir vandeniliu varomą kuro elementų variklį.
11. Keli svarbūs oro uostai atsinaujino
Čikagos O‘Haro oro uoste, kuris yra vienas judriausių pasaulyje, šiais metais buvo tęsiami atnaujinimo darbai, o daug kam nepatikusiame Niujorko LaGuardia oro uoste buvo atidarytas naujas prabangus 4 mlrd. dolerių vertės „Delta Airlines“ terminalas.
Naujos informacijos atskleista ir apie Singapūro Changi oro uosto 5-ąjį terminalą. Šis oro uostas dažnai vadinamas geriausiu pasaulyje, o dabar jis turėtų padidėti beveik dvigubai.
12. Nepatyręs keleivis pats nutupdė lėktuvą
Pilotavimo patirties neturėjęs keleivis gegužę Floridos oro uoste pats nutupdė vienmotorį lėktuvą „Cessna 208“, nes pilotas prastai pasijuto.
O liepą pilotas buvo priverstas nutupdyti savo nedidelį lėktuvą judriame Šiaurės Karolinos greitkelyje po to, kai ėmė gesti jo variklis.
13. Lėktuvų stebėjimas tapo nauju hobiu
Vasarį Jungtinės Karalystės gyventojas Jerry Dyeris tapo nacionaliniu didvyriu, nes iš „Heathrow“ oro uosto daugiau nei 200 tūkst. susidomėjusių žmonių tiesiogiai transliavo, kaip per audrą „Eunice“ leidžiasi lėktuvai.
Šie metai taip pat buvo svarbūs skrydžių stebėjimo platformai „FlightRadar 24“. Jos interneto svetainę rekordiškai daug lankytojų aplankė, kai lėktuvu buvo gabenamas karalienės Elžbietos II karstas.