Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Dalis streikuojančių „Bolt“ vairuotojų sulaukė siurprizo: bendrovė neribotam laikui blokavo anketas

Antradienį Lietuvos miestuose vykstantis „Bolt“ streikas sukėlė nepatogumų ne tik bendrovei ir apie jį nežinojusiems keleiviams, tačiau ir keliems protestavusiems vairuotojams. Pranešama, kad buvo blokuotos jų anketos. Bendrovė aiškina, kad priežastys galėjo būti įvairios, tačiau dauguma blokuoti dėl to, kad pažeidė taisykles – vykdė apgaulingus kitų „Bolt“ vairuotojų iškvietimus.
„Bolt“
„Bolt“ / „Scanpix“ nuotr.

Antradienį „Bolt“ vairuotojų streiko akcija, regis, praėjo nevienareikšmiškai – bendrovė teigė didelio poveikio nepajutusi, tuo tarpu protestavę vairuotojai džiaugėsi sėkme.

Vis dėlto kai kurie nuo „Bolt“ savanoriškai parai atsijungę vairuotojai skundėsi buvę patys užblokuoti. Į redakciją kreipęsis kaunietis „Bolt“ vairuotojas teigė, kad šią dieną planavo tiesiog atsijungti nuo platformos, tačiau galiausiai buvęs užblokuotas neribotam laikui pačios bendrovės.

Skaitytojo nuotr./Ekrano kopija
Skaitytojo nuotr./Ekrano kopija

Jis teigė atlikęs tris iškvietimus iš „Bolt“ programėlės – taip sakė norėjęs informuoti kitus, tuo metu dirbusius vairuotojus, kad vyksta streikas.

„Jie to nežinojo. Tai iš karto užblokavo. Be jokio ispėjimo, kad bus blokuojamos paskyros ir panašiai, vienu žodžiu ką nori, tą daro“, – piktinosi jis.

Parašęs bendrovei, vyras gavo atsakymą, kad paskyra blokuota dėl melagingų iškvietimų.

Panašiais atvejais socialinių tinklų vartotojai dalinosi ir feisbuko grupėje „Bolt Klaipėda“. Vartotojai rašė komentarus, kuriuose pasakojo, kad išsikviesdavo dirbančius vairuotojus. Įkelta ir keletas ekrano nuotraukų su susirašinėjimais, kuriuose dirbantiems vairuotojams aiškinama, kad šiandien – „Bolt“ streiko diena. Ne visuomet šie pokalbiai buvo mandagūs.

Kiti vartotojai specialiai išsikviesdavo dirbančius „Bolt“ vairuotojus ir versdavo juos laukti.

Tiesa, nei vienas iš grupės vartotojų nesiskundė, kad dėl to buvo blokuotas.

Pavežėjų atstovas teigia iš anksto įspėjęs savo vairuotojus

Kurjerių ir pavežėjų asociacijos vadovas Dalius Rudokas 15min sakė šiandien girdėjęs tik vieną blokavimo atvejį iš vieno Klaipėdos vairuotojo, tačiau šis jam pasakojo nieko neįprasto nedaręs.

Visgi D.Rudokas pažymėjo, kad asociacija iš anksto įspėjo vairuotojus dėl tokių ar panašių veiksmų.

„Žinau, kad blokuoja tų vairuotojų paskyras, kurie darė netikrus užsakymus iš savo keleivio programėlės. To daryti nerekomendavome, bet blokuoti, kad tiesiog nedirbo, to negalėtų ar bent jau neturėtų būti, nes mes neįsipareigoję „Bolt“ dirbti“, – kalbėjo asociacijos vadovas.

„Scanpix“ nuotr./„Bolt“ automobilis
„Scanpix“ nuotr./„Bolt“ automobilis

Jis pridūrė, kad apskritai blokavimai yra reti. Vyras teigė vakar matęs atvejį, kai vairuotojo paskyra buvo blokuota, nors šis tik priiminėjo užsakymus.

„Vėliau „Bolt“ atsiprašė ir atblokavo paskyrą“, – sakė D.Rudokas.

Bendrovės vadovas: dalis vartotojų elgėsi chuliganiškai

„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius 15min patvirtino, kad pastarąją parą teko apriboti kai kurių vairuotojų paskyras.

Bendrovė neatskleidė jokių skaičių – nei kiek tokių blokavimų įvykdyta, nei kiek jų, palyginimui, būna įprastomis dienomis.

A.Pacevičius aiškino, kad dalis vartotojų blokuoti už chuliganišką elgesį.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Andrius Pacevičius
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Andrius Pacevičius

„Yra registruojami fiktyvūs užsakymai per vartotojams skirtą programėlę. Mūsų sistema automatiškai atpažįsta kelis kartus pasikartojantį veiksmą, ir blokuoja tokius vartotojus. Turėdami įrodymų, kad taip elgiasi vienas iš vairuotojų, blokuojame asmenį nuo prieigos prie platformos“, – paaiškino jis.

Bendrovės vadovas pridūrė manantis, kad toks elgesys yra neetiškas kolegų atžvilgiu ir neatitinka vertybių. „Vairuotojai, prisijungdami prie mūsų platformos, susipažįsta ir sutinka su bendradarbiavimo sąlygomis, pagal kurias šis ir panašūs veiksmai yra neleistini“, – sakė A.Pacevičius.

Paklaustas, ar tokie vairuotojai vėliau galėtų sugrįžti ir toliau vairuoti „Bolt“, A.Pacevičius teigė neatmetantis tokios galimybės, bet į kiekvieną atvejį bus žiūrima individualiai.

Pagrindinė vairuotojų nepasitenkinimo priežastis – nuo kovo 1 d. didinamas „Bolt“ komisinis mokestis. Nuo 10 iki 20 proc. tarifo dalis didėja Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, nuo 10 iki 15 proc. Kėdainiuose, Mažeikiuose, Marijampolėje. Vilniuje ir Kaune jis kils nuo 20 iki 25 proc., neskaičiuojant PVM.

„Bolt“ atstovai teigia, kad naujas pajamas planuoja panaudoti tolesniam platformos augimui, dalį jų skirtų vairuotojų premijoms ir keleivių nuolaidoms.

Kovo 1 dieną žadamas gausesnis vairuotojų streikas, Vilniuje turėtų būti organizuojama automobilių kolona.

„Nuotaikos kovingos, matome efektą. Šiąnakt ir šįryt beveik visuose miestuose labai trūko automobilių, buvo dvigubi daugikliai“, – 15min kalbėjo D.Rudokas.

Protesto sėkme jis laiko ir tai, kad „Bolt“ dienos metu pradėjo įvairiuose miestuose siūlyti premijas. Tokių pasiūlymų ekranų kopijomis dalintąsi ir „Bolt“ vairuotojų grupėse socialiniuose tinkluose.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./euras
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./euras

„Premijos dažniausiai duodamos iš vakaro, niekada nebūna vidury dienos. Jie poveikį tikrai matė. Mačiau, kad „Bolt“ vadovas komentuoja, kad poveikio nematė, bet jie jį matė ir tai, mūsų nuomone yra situacijos švelninimas“, – kalbėjo jis.

Tuo tarpu A.Pacevičius naujienų agentūrai BNS dienos eigoje pasakojo, kad įmonė buvo iš anksto informuota apie dalies vairuotojų organizuojamą streiką, tačiau, anot jo, ryte streikavo nedidelė dalis vairuotojų ir tai nepadarė poveikio klientams.

„Matome, kad tokiu būdu išsakyti savo nuomonę nusprendė nedidelė dalis iš tūkstančių „Bolt“ vairuotojų, todėl esminio pokyčio, kurį pajustų klientas, nebuvo. Žinoma, skaitmeniniai mūsų platformos algoritmai akimirksniu įvertina kiekvieną vartotojų ir vairuotojų interakciją, kiekvienas veiksmas turi kažkiek įtakos, tačiau daug kartų didesnę įtaką turi išaugusi pavėžėjimo paklausa, pavyzdžiui, rytinio piko metu“, – BNS sakė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos