„Logistikos sektorius yra vienas svarbiausių Lietuvos eksporto plėtrai ir ekonomikos augimui, tad investicijos į geležinkelio linijų tiesimą ir rekonstravimą yra prioritetinės visos šalies mastu, – sako Aidas Ignatavičius, „Danske Bank“ Verslo bankininkystės tarnybos direktorius. – „Rail Baltica“ yra vienas svarbiausių Baltijos šalyse įgyvendinamų infrastruktūros projektų, turinčių didelę tarptautinę reikšmę, ir tikimės, jog suteikiamas finansavimas leis sklandžiai įgyvendinti numatytus darbus“.
Didžioji dalis suteikiamo kredito bus panaudota būtent „Rail Baltica“ projektui, rekonstruojant esamą europinio standarto geležinkelio linijos ruožą Lenkijos – Lietuvos valstybių siena – Mockava, įrengiant europinio standarto vėžę ruožuose Šeštokai – Marijampolė, Marijampolė – Kazlų Rūda – Kaunas.
„Lietuva kuria ir didina geležinkelių infrastruktūros prieinamumą siekdama ambicingo tikslo – perkelti krovinius nuo autokelių ant geležinkelių ir jūrų transporto. „Danske Bank“ suteiktas kreditas leis įgyvendinti suplanuotus darbus tiesiant liniją nuo Lietuvos sienos su Lenkija iki Mockavos, Kauno link“, – sako Adomas Kazbaras, UAB „Geležinkelio tiesimo centras“ direktorius.
Penkias kaimynines valstybes jungiančios magistralinės geležinkelio linijos projektas „Rail Baltica“ pradėtas beveik prieš dešimtmetį. Projektą „Rail Baltica“ dar 2004 m. Europos Komisija įtraukė į prioritetinių projektų sąrašą, 2010 m. LR Vyriausybė pripažino svarbiu valstybei ekonominiu projektu, o 2011 m. LR Seimas – ypatingos valstybinės svarbos projektu.
Geležinkelių infrastruktūros kūrimas plėtoja regionų vystymą, skatina naujų centrų rinkoje kūrimąsi, leidžia eliminuoti skirtumus tarp Rytų ir Vakarų bei Pietų ir Šiaurės regionų. Be to, padidėjęs šios infrastruktūros prieinamumas sukuria galimybę naudotis efektyvia, aplinką tausojančia transporto rūšimi kroviniams ir keleiviams gabenti.