Nuo tada, kai Rusija vasario pabaigoje surengė invaziją į kaimyninę Ukrainą, o Vakarai, reaguodami į tai, paskelbė Maskvai virtinę sankcijų, degalų kainos smarkiai pakilo visame pasaulyje.
Nigerijos skrydžių operatorių organizacija (AON) pareiškė, kad reaktyvinio kuro kaina pašoko nuo 190 iki 700 Nigerijos nairų už litrą (nuo 0,45 iki beveik 1,7 JAV dolerio arba 1,62 euro).
„Nė viena pasaulio oro bendrovė negali sušvelninti tokio pobūdžio netikėto sukrėtimo, kurį lėmė toks astronominis kainų pakilimas per trumpą laiką“, – pareiškė AON.
Pasak organizacijos, dabar vienos valandos skrydis klientui kainuotų 120 tūkst. nairų (289 JAV dolerius. 274,8 euro), o tokia kaina nigeriečiams, kurie „jau patiria daug sunkumų“, yra „neįkandama“.
Todėl AON „apgailestaudama praneša plačiajai visuomenei, kad organizacijai priklausančios oro bendrovės stabdo veiklą visoje šalyje nuo pirmadienio, 2022 metų gegužės 9 dienos, iki bus pranešta kitaip“, rašoma organizacijos paskelbtame pranešime.
Aviacijos ministerija savo ruožtu paragino oro vežėjus „atsižvelgti į veiklos sustabdymo daugialypį poveikį Nigerijos gyventojams ir keliautojams iš kitų pasaulio šalių“.
Tuo tarpu socialinių tinklų naudotojai pasišaipė iš oro bendrovių pasiūlymo klientams ieškoti alternatyvių būdų keliauti.
„Nigerijos oro bendrovės nuo pirmadienio nutrauks savo paslaugų teikimą keleiviams“, – tviteryje parašė vienas internautas, turintis daugiau kaip 110 tūkst. sekėjų.
„Tikiuosi, galite nužygiuoti nuo Lagoso iki Abudžos?“ – parašė kitas vietos internautas, turėdamas omenyje daugiau kaip 700 kilometrų kelionę keliais tarp didžiausio šalies miesto ir jos sostinės, kuriai paprastai prireikia kiek ilgesnio nei valandos skrydžio lėktuvu.
„Jeigu važiuosite keliais, tikiuosi, turėsite pinigų išpirkai?“ – pridūrė jis, turėdamas omenyje pagrobimus kitose naftos turtingos šalies dalyse.
Nigerija išgauna 1,4 mln. barelių „juodojo aukso“ per dieną, tačiau perdirba mažai naftos. Šalis yra beveik visiškai priklausoma nuo degalų importo, tad vietos rinkoje būna sutrikimų.