Šveicarijos oro eismo valdymo tarnybos „Skyguide“ kompiuterio „techninis gedimas pašalintas“, socialiniame tinkle „Twitter“ pranešė tarnyba.
Ji nurodė, kad „oro erdvės uždarymas atšauktas 8 val. 30 min.“ (9 val. 30 min. Lietuvos laiku).
Tarnyba nepranešė, kas nulėmė problemą, bet sakė, kad „Šveicarijos oro erdvė vėl atidaryta, oro eismas virš Šveicarijos ir darbas Ženevos bei Ciuricho nacionaliniuose oro uostuose atnaujinami“.
Šie oro uostai taip pat paskelbė, kad lėktuvai jau kyla.
„Geros naujienos! Oro eismas nuo 8 val. 30 min. palaipsniui atsinaujino“, – tviteryje parašė Ženevos oro uostas. Jis įspėjo, kad kažkiek skrydžių buvo atšaukta, ir paragino keleivius pasitikrinti informaciją savo oro linijose.
Šiame oro uoste pirmieji ryto skrydžiai vėlavo daugiau kaip tris valandas, o dešimtys keleivių būriavosi prie informacijos ekranų spausdami prie ausų mobiliuosius telefonus.
Ciuricho oro uostas taip pat pranešė, kad vėl dirba, bet iki 9 val. 30 min. – 50 proc., o vėliau – 75 proc. pajėgumu.
„Rekomenduojame keleiviams atkreipti dėmesį į oro linijų informaciją apie skrydžius“, – sakoma pranešime.
Chaosas kilo „Skyguide“ paskelbus, kad anksti ryte įvyko techninis gedimas, todėl „Šveicarijos oro erdvė saugumo sumetimais buvo uždaryta“.
Tarnyba išreiškė apgailestavimą dėl „šio incidento ir jo pasekmių klientams, partneriams ir keleiviams“.
Šveicarų naujienų agentūra „ATS-Keystone“ informavo, kad tarptautiniai skrydžiai į Šveicariją buvo nukreipti į Milaną Italijos šiaurėje.
Tuo metu Ciuricho oro uosto interneto svetainėje rašoma, kad vienas „United Airlines“ lėktuvas iš Niujorko buvo nukreiptas į Frankfurtą Vokietijos vakaruose, o vienas „Singapore Airlines“ lėktuvas iš Singapūro – į Miuncheną Vokietijos pietuose.
Ciuricho oro uostas yra didžiausias Šveicarijoje. 2021 metais jo terminaluose aptarnauta per 10,2 mln. keleivių, bet panaikinus suvaržymus dėl COVID-19 oro eismas nuo to laiko reikšmingai suintensyvėjo ir vien gegužę čia užregistruota 1,9 mln. keleivių.