Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dėl pabėgėlių – nuostoliai ir Lietuvos verslui

Dėl migrantų bandymų bet kokia kaina patekti į Didžiąją Britaniją nuostolius skaičiuoja ir Lietuvos vežėjai. Situaciją Prancūzijoje Kalė uoste vairuotojai vadina karu. Būtent čia migrantai laukia į Britaniją vykstančių vilkikų, į kuriuos patenka praplėšę puspriekabių tentus, atlapoję šaldytuvų duris, ar įsirangę, pavyzdžiui, ant atsarginio rato.
Šimtai migrantų įstrigo Graikijoje dėl Makedonijos teritorijoje pastatytos sienos
Pabėgėliai / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Kad krovinys sugadintas ir sunaikinamas – tai tik viena dalis. Kita dalis yra baudos už nelegalių migrantų vežimą. Įmonei tai gali siekti iki 2 tūkst. svarų sterlingų už vieną nelegalą. Taip pat dubliuojasi bauda vairuotojui, kuri gali siekti 1 tūkst. svarų sterlingų. Įsivaizduokite – 3 tūkst. svarų sterlingų! O buvo atvejis, kai buvo 16 nelegalų“, – karčia patirtimi dalinosi „Agrologistikos“ direktorius Saulius Petravičius.

Kitos įmonės savininkas sako, kad jų transportas kasdien apie trisdešimt kartų kerta Prancūzijos–Didžiosios Britanijos sieną. Sugadinti kroviniai ir į mašinas patekę migrantai jau sudavė smūgį įmonės reputacijai – neva jie gabenami specialiai. O nepagrįstai sumokėtos baudos siekia kelias dešimtis tūkstančių eurų. 

„Netgi po kontrolės, kur kiekvienai mašinai yra griežtas nurodymas „eiti pro skenerius“ ir griežtai tikrinti (tikrina ir šunys, ir kitaip) – vis tiek jų randa. Ir, tarkim, paskutinis pavyzdys, dėl kurio dar vakar išsiuntėm prašymą sumažinti baudą: įmonė gavo 800, o vairuotojas – 400 svarų baudos. Vairuotojas turi antspaudą – pasitikrinęs, bet į tai nėra kreipiamas dėmesys“, – pasakojo Augustinas Jankevičius, IĮ „A. Jankevičius“ vadovas.

Nesaugiai jaučiasi ir vairuotojai, kuriems tarnybos skiria baudas, o migrantai grasina susidoroti. Draudikai transportui ir kroviniams, kurie buvo sugadinti migrantų, taiko didesnį mokestį. Draudimo brokerių atstovas teigia, kad vežėjų patiriamos žalos auga, o tokių atvejų daugėja. Prognozuojama, kad kitąmet jų gali padvigubėti.

„Mūsų rekomendacijos būtų, kol yra tokia situacija, apskritai nevažiuoti į tas šalis, t.y. į Angliją, ir taip vengti tos rizikos. Kitas dalykas, jei kito pasirinkimo nėra, tai bent jau važiuoti kietašonėmis, t.y. šaldytuvinėmis transporto priemonėmis“, – patarė „Aon Baltic“ projektų vadovas Linas Pikšrys.

Vežėjų teigimu, dėl didelės konkurencijos Europos rinkoje skausminga būtų atsisakyti dar ir maršrutų į Britaniją.

„Mes rekomendacijas turim tokias: nestatom automobilių pavojingose vietose, juos apsukame, kad atrodytų, jog važiuojame ne į Anglijos pusę. Nelėtinti greičio, pravažiuoti tas teritorijas, kur migrantai apmėto akmenimis, ir, savaime aišku, įvažiuojant į šalį tikrinti visas ertmes, kuriose galėtų slėptis migrantai. Tą vežėjai ir daro“, –  tikino „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

Vežėjai teigia, kad su tokiais atvejais susidurdavo ir anksčiau, tačiau dabartinę situaciją vadina chaosu. O migrantai į sunkvežimius bando patekti ne tik Prancūzijoje, bet jau ir kitose šalyse – Vokietijoje, Austrijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais