„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui nukentės mažieji ir smulkieji vežėjai, gali nelikti daugiau kaip 200 įmonių

Dėl naujausių ES sankcijų, įsigaliojusių liepos 10 d., draudžiančių vežti cementą, alkoholį ir kitas prekes į Kaliningradą, nukentės maždaug 5-7 proc. visų Lietuvos vežėjų. Prognozuojama, kad šie ribojimai labiausiai palies mažas, smulkias ir vidutines vežėjų įmones, kurios dar nespėjo persiorientuoti iš Rytų rinkų į Vakarus ir tas, kurios neturi finansinių išteklių tai padaryti, rašoma „LB Communications“ pranešime spaudai.
Šengeno erdvės VRM ministrai lankėsi Kenos geležinkelio stotyje
Šengeno erdvės VRM ministrai lankėsi Kenos geležinkelio stotyje / Vidmanto Balkūno / 15min nuotr.

Iki šių metų pabaigos jų gretose gali bankrutuoti daugiau kaip 200 įmonių. Vežėjai vėl kreipėsi į Vyriausybę dėl finansinės paramos verslui, norinčiam perorientuoti veiklą į Vakarų rinkas.

2022 m. balandžio 1 d. bendrovės „Creditreform Lietuva“ ir „Sodros“ duomenimis, Lietuvoje skaičiuojama 4168 mažų, smulkių ir vidutinių įmonių. Transporto sektoriaus ekspertai prognozuoja, jei iki šių metų pabaigos 5-7 proc. šių įmonių nepavyks persiorientuoti į Vakarus ir ten rasti naujų klientų, joms gresia veiklos stabdymas, bankrotai. Būtent dėl to iš Lietuvos transporto sektoriaus žemėlapio iki 2022 m. pabaigos gali išnykti 208-292 transporto rinkos dalyviai.

Tai, kad tokios prognozės gali pasitvirtinti rodo ir statistika, kai kas mėnesį būtent šių įmonių gretos labiausiai retėja. Pavyzdžiui, nuo šių kovo pradžios iki birželio vidurio bendrovės „Creditreform Lietuva“ duomenimis, neliko 39 mažų ir 25 smulkių transporto įmonių.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava” generalinis sekretorius Zenonas Buivydas tvirtina, kad būtent šio tipo įmonių labiausiai mažėja, o tai lemia kelios priežastys.

„Didelės įmonės dalyvauja ir laimi konkursus dėl pervežimų ir veža tik naudingiausius pervežimus. Taip pat be pervežimų jos teikia ir kitas paslaugas – sandėliavimo, prekių paskirstymo, parkavimo, tad gali suvilioti klientą visu paslaugų paketu. Be to, didelės įmonė gauna kur kas didesnes kuro, draudimo, tepalų ir kitų būtinų prekių įsigijimo nuolaidas ir taip įgyja konkurencinį pranašumą. Na, o retėjant mažųjų, smulkiųjų ir vidutinių įmonių gretoms, neretai jų klientus perima didieji rinkos dalyviai“, – sako Z.Buivydas.

Transporto verslas jau nuo metų pradžios ieško galimybių įleisti šaknis Vakarų rinkose ir laikosi nustatytų ribojimų gabenti prekes, kurios draudžia Europos Sąjungos sankcijos. Kai kuriems verslams tai pavyko padaryti, o kai kuriems kol kas ne, nes ieškoti naujų rinkų – brangus procesas.

„Deja, ne visoms įmonėms užtenka finansinių išteklių, tad labai reikalinga stipresnė finansinė pagalba iš valstybės. Suteiktų finansinių paskolų lengvatinėmis sąlygomis tikrai nepakanka. Be to, ne visos įmonės gali tuo pasinaudoti, nes neatitinka nustatytų reikalavimų. Neabejotinai, turėtų būti skiriama solidesnė ir labiau prieinama finansinė parama mažajam, smulkiajam ir vidutiniams transporto verslui, kuris nori dirbti Vakaruose ir išvengti žlugimo“, – sako Z.Buivydas.

Būtent to, pasak jo, asociacija „Linava“ vėl kreipiasi į Vyriausybę, Ekonomikos ir inovacijų, Finansų ministerijas dėl finansinės paramos suteikiamo transporto verslui, norinčiam perorientuoti veiklą į Vakarų rinkas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“