IATA vadovas: naftos kainos veiks skrydžių kainodarą, skraidyti taps brangiau

Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) generalinis direktorius Willie Walshas teigia, kad išlaidos dėl smarkiai pakilusių degalų kainų nuguls ant vartotojų pečių ir lėktuvų bilietai brangs, rašo BBC.
Hitrou oro uostas
Hitrou oro uostas / „Scanpix“/AP nuotr.

„Skrydžiai vartotojams, be jokios abejonės, bus brangesni“, – sakė W.Walshas ir pridūrė, kad „didelė naftos kaina“ atsispindės „didesnėse bilietų kainose“.

Karo Ukrainoje padariniai dar labiau didina degalų kainas. JAV paskelbė apie visišką naftos importo iš Rusijos draudimą, o Jungtinė Karalystė iki metų pabaigos laipsniškai nutrauks rusiškos naftos tiekimą.

Europos Sąjungos vadovai pareiškė, kad iki 2022 m. pabaigos užblokuos didžiąją dalį rusiškos naftos importo. Tai reiškia, kad padidėjo kitų gamintojų naftos paklausa, o tai lėmė didesnes kainas.

Kitas naftos kainų padidėjimo veiksnys buvo ekonomika, atsigaunanti po Covid19 pandemijos.

W.Walshas BBC sakė, kad degalų kainos yra rekordiškai aukštos ir kad „nafta yra didžiausias oro linijų sąnaudų elementas“.

Pasak jo, neišvengiama, kad galiausiai didelės naftos kainos bus perkeltos vartotojams, t. y. padidės bilietų kainos.

Kelionių sunkumai

Be didėjančių bilietų kainų, Jungtinės Karalystės oro linijų keleiviams teko susidurti ir su skrydžių atšaukimu, nes kai kuriuose oro uostuose, tarp jų ir Hitrou, Gatviko ir Mančesterio oro uostus, kilo didelių sutrikimų, rašo BBC.

W.Walshas transliuotojui sakė, kad keleiviams, kurių skrydžiai atšaukti, gali nereikėti mokėti daugiau, jei jie norės iš naujo užsisakyti bilietus.

Tačiau jis teigė, kad oro uostai, kurie „negali susitvarkyti“, dabar turėtų pakoreguoti savo tvarkaraščius, „kad galėtų priimti kuo daugiau žmonių“.

W.Walshas įsitikinęs, kad Hitrou tikrai turėjo geriau pasiruošti, mat akivaizdu, kad jie neskyrė pakankamai išteklių, jog galėtų susidoroti su tokiu veiklos kiekiu.

Jis taip pat pripažino, kad daugelį oro linijų ir oro uostų iššūkių sukėlė personalo problemos, tačiau sakė, kad „nesigaili“ dėl to, kad pandemijos metu, kai vadovavo oro linijoms, labai sumažino „British Airways“ darbuotojų skaičių.

„Didėjant paklausai aviacija patiria didelį spaudimą – Hitrou oro uoste vos per keturis mėnesius susidūrėme su didžiausiu per 40 metų augimu, todėl mums reikia bendro darbo ir investicijų į paslaugas, kad apsaugotume keleivius, o ne į pensiją išėjusių oro linijų vadovų, siekiančių pateisinti savo premijas, be to, prastai informuotų, komentarų“, – sakė Hitrou atstovas spaudai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų