Pasak asociacijos vadovo, data, nuo kurios bus leista vėl pradėti naudoti „MAX 737“ modelio orlaivius, priklausys nuo reguliavimo institucijų, tačiau oro linijų bendrovės mano, kad draudimas galios dar bent 10–12 savaičių.
JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) praėjusią savaitę surengė susitikimą su tarptautinių aviacijos reguliuotojų atstovais, kad aptartų „Boeing 737 MAX“ padėtį.
Daugelis šalių laikinai sustabdė „Boeing 737 MAX“ naudojimą, kai šio modelio lėktuvas, priklausęs oro linijų bendrovei „Ethiopian Airlines“, vykdęs skrydį iš Adis Abebos į Nairobį, sudužo kovo 10 dieną. Avarijos, kuri tapo antrąja tokia su minėto modelio lėktuvu susijusia katastrofa per pusės metų laikotarpį, metu žuvo 157 žmonės.
2018 metų spalio pabaigoje Indonezijos oro linijų bendrovės „Lion Air“ lėktuvas „Boeing 737 MAX“ nukrito į Javos jūrą netrukus po to, kai pakilo skrydžiui iš Džakartos oro uosto. Žuvo visi 189 orlaivyje buvę žmonės.
Šiuo metu FAA vis dar laukia, kol „Boeing“ oficialiai pateiks programinės įrangos atnaujinimą, kuris padės išvengti katastrofas lėmusių problemų, pareiškė sakė agentūros vadovas Danielis Elwellas susitikimo su reguliavimo institucijomis išvakarėse.
A.de Juniacas pavadino draudimo eksploatuoti „Boeing 737 MAX“ pasekmes reikšmingomis, tačiau pažymėjo, kad IATA dar negavo duomenų apie skrydžių atšaukimo finansines pasekmes.
Pasak jo, per susitikimą su aviacijos reguliavimo institucijomis FAA nepranešė tikslių draudimo atšaukimo terminų.
IATA vadovas taip pat pareiškė, kad oro linijos tikisi, jog reguliavimo institucijos „nustatys pagrįstus terminus“, nuo kada būtų galima vėl pradėti saugiai eksploatuoti orlaivius.