Japonų bendrovei priklausantis ir su Panamos vėliava plaukiojantis konteinerinis laivas, gabenantis krovinius tarp Azijos ir Europos, svarbiame vienos krypties kanale užstrigo antradienį. Laivo iki šiol nepavyksta pašalinti, tad kanale visiškai sustojo eismas, o tai per dieną atsieina daugiau nei 9 mlrd. JAV dolerių.
Tai dar labiau sutrikdė pasaulinį laivybos tinklą, kuris jau ir taip patiria sunkumų dėl koronaviruso pandemijos.
Į pagalbą nutempti konteinerinį laivą pasitelktas su olandų vėliava plaukiojantis „Alp Guard“ ir su Italijos vėliava plaukiojantis „Carlo Magno“.
Sekmadienį šie du buksyrai pasiekė Raudonąją jūrą ir yra netoli Sueco miesto, rodo tinklalapyje „MarineTraffic.com“ skelbiami palydoviniai duomenys. Planuojama, kad ekskavatoriai ir toliau kas dumblą ir smėlį prie kairiojo įstrigusio laivo borto, o buksyrai mėgins jį nutempti.
Taip pat bus tęsiamas tyrimas, kodėl laivas užplaukė ant seklumos. Sueco kanalo administracijos vadovas leitenantas generolas Osama Rabei žurnalistams sakė, kad stiprus vėjas nebuvo „vienintelė priežastis“, kodėl laivas užplaukė ant seklumos. Jo teigimu, neatmetama žmogiškosios ar techninės klaidos galimybė.
O.Rabei tikisi, kad dabartinės pastangos bus vaisingos ir laivo nereikės iškrauti. „Esame labai sudėtingoje padėtyje“, – sakė jis.
Laivo savininkė „Shoei Kisen Kaisha Ltd“ anksčiau neatmetė galimybės iškrauti laivą, jeigu nepavyks jo nutempti.
Anksčiau skelbta, kad buksyrai darbą atnaujino šeštadienį antroje dienos pusėje ir planuoja atlikti dar keletą bandymų nutempti laivą naktį ir ryte. Skelbiama, kad šeštadienį inžinieriams pavyko pasiekti tam tikrų rezultatų ir kiek išlaisvinti iš smėlio priekinę laivo dalį. Tačiau gali tekti dar nukasti smėlio aplink laivą, kad buksyrai galėtų jį nutempti.
Remiantis optimistinėmis prognozėmis, konteinerinį laivą tikimasi nutempti sekmadienį arba ateinančios savaitės pradžioje. Tačiau kai kurie ekspertai perspėja, kad blogiausiu atveju visas procesas gal užtrukti ne dienas, o savaites.