Kanalui, jungiančiam Raudonąją ir Viduržemio jūras, tenka maždaug 10 proc. pasaulinės jūrų prekybos. Egiptui Jjis yra labai svarbus užsienio valiutos šaltinis.
2021 metais kanalu gabenta apie 1,27 mlrd. tonų krovinių, uždirbta 6,3 mlrd. JAV dolerių (5,5 mlrd. eurų) tranzito mokesčių, o tai yra 13 proc. daugiau nei ankstesniais metais bei daugiausia istorijoje, pažymėjo Sueco kanalo administracijos vadovas Osama Rabie.
Kanalu besinaudojančių laivų skaičius išaugo nuo 18,83 tūkst. 2020-aisiais iki 20,694 tūkst. 2021 metais, arba daugiau nei 56 laivai per dieną, sakoma pranešime.
Kovo mėnesį per smėlio audrą kanale buvo įstrigęs didžiulis krovininis laivas „Ever Given“.
Gelbėjimo operacija užtruko šešias dienas, o per ją žuvo vienas kanalo administracijos darbuotojas.
Pasak kanalo administracijos, Egiptas kiekvieną gelbėjimo operacijos dieną prarado nuo 12 iki 15 mln. JAV dolerių.
„Ever Given“ rugpjūtį saugiai grįžo atgal kanalu be kliūčių.
Lapkričio mėnesį administracija pranešė, kad nuo 2022 metais 6 proc. padidins tranzito rinkliavas, tačiau turistiniams laivams ir suskystintų gamtinių dujų vežėjams tai nebus taikoma.