Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 05 20 /10:14

EK pradėjo pažeidimo procedūrą dėl Lietuvos geležinkelių pajėgumų skirstymo

Lietuvoje galiojanti perpildytų geležinkelio ruožų naudojimo tvarka, pagal kurią prioritetas teikiamas keleivių vežimo arba daugiau krovinių vežančioms įmonėms, yra diskriminacinė – ji sudaro palankesnes sąlygas rinkoje įsitvirtinusiai geležinkelio įmonei, pareiškė Europos Komisija (EK).
Geležinkelis
Geležinkelis / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

EK šių metų vasario 18 dieną išsiuntė Lietuvai oficialų pranešimą dėl netinkamo direktyvos perkėlimo į nacionalinę teisę – šia direktyva sukuriama bendra Europos geležinkelių erdvė. Pagal Lietuvos prioriteto taisykles geležinkelių infrastruktūros valdytojas gali paskirti linijas, kai infrastruktūra perpildyta.

„Ginčijamomis prioriteto taisyklėmis viršijama tai, kas leidžiama pagal direktyvą, jos yra diskriminacinės, nes jomis sudaromos palankesnės sąlygos įsitvirtinusiai geležinkelio įmonei“, – rašoma EK sprendime dėl pažeidimo (ang. Infringement Decisions).

EK nurodė, kad Lietuva turėjo per du mėnesius atsakyti į Komisijos susirūpinimą keliančius klausimus. Priešingu atveju EK galėjo nuspręsti išsiųsti pagrįstą nuomonę (ang. Reasoned Opinion).

Susisiekimo ministerija BNS patvirtino, kad Lietuvos nuolatinė atstovybė Europos Sąjungoje vasario 18 dieną gavo oficialų EK pranešimą dėl pažeidimo procedūros, susijusios su direktyvos neįgyvendinimu Lietuvos teisėje.

„Ministerija kartu su kitomis atsakingomis institucijomis išnagrinėjo šį pranešimą ir balandžio 19 dieną Europos Komisijai pateikė paaiškinimus dėl pranešime pateiktos Komisijos nuomonės“, – nurodė Susisiekimo ministerija.

Anot jos, suteikti išsamios informacijos apie gautame oficialiame EK pranešime ir Susisiekimo ministerijos atsakyme pateiktas pozicijas negalima, nes dokumentai, susiję su Europos Sąjungos teisės pažeidimo procedūromis, yra nevieši ir gali būti naudojami tik tarnybiniais tikslais.

Komisija nenurodo, kieno iniciatyva buvo pradėtas taisyklių vertinimas, taip pat neįvardija įmonės, kuriai sudaromos palankesnės sąlygos.

Skirstant pervežimų geležinkeliais pajėgumus perpildytuose ruožuose, pagal prioriteto taisyklę jie suteikiami „Lietuvos geležinkelių“ antrinėms įmonėms „LG Cargo“ ir „LG keleiviams“, o geležinkelių infrastruktūros valdytoja yra „LTG Infra“.

Lietuvos Geležinkelių transporto kodeksas numato išimtį tranzitui iš trečiųjų į trečiąsias šalis – jį gali vykdyti tik valstybės kontroliuojama įmonė.

Pernai kovą skundą dėl geležinkelio pajėgumų skirstymo tvarkos EK pateikė verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“. Bendrovė, teikianti manevravimo paslaugas Klaipėdos uoste, kelerius metus negauna leidimo vežti krovinius nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos.

Lietuvą Komisijai ya apskundusi ir kita geležinkelių įmonė „LGC Cargo“ – jai pajėgumai nesuteikti motyvuojant tuo, kad įmonės planai turi tranzito požymių. Bendrovė per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos