Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

EK ragina šalis per karantiną leisti vežėjams ilsėtis kabinoje, neuždaryti karantinui

Lietuvos vežėjams siekiant, kad Europoje siaučiant koronavirusui vilkikų vairuotojų darbo ir poilsio taisyklės būtų suvienodintos visoje Europos Sąjungoje (ES), Europos Komisija pranešė pritarianti vežėjų siūlymams.
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją
Sunkvežimiai prie Medininkų pasienio posto laukia leidimo įvažiuoti į Baltarusiją / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Komisija paragino ES valstybes kuo greičiau leisti vilkikų vairuotojams ilsėtis kabinoje bei neuždaryti karantinui vairuotojų, neturinčių jokių koronaviruso simptomų, nereikalauti jų pateikti gydytojų pažymų.

Toks EK atsakymas gautas į Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ ir Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) kreipimąsi. Pasak TTLA direktoriaus pavaduotojo Liudo Smolsko, lietuviai nori, kad EK ypač „paspaustų“ Prancūziją ir kitas šalis.

„Norime, kad Komisija šiek tiek paspaustų kai kurias šalis, pavyzdžiui, Prancūziją, kur yra šiek tiek griežčiau žiūrima dėl poilsio kabinoje. Pagal jų taisykles, kassavaitinį poilsį reikia atlikti ne kabinoje, o kai yra virusas ir to sąlyčio norime išvengti, tai situacija tokia nelabai mus tenkinanti“, – BNS teigė jis.

„Mūsų pagrindinis tikslas – kad Komisija dėtų daugiau pastangų, kad būtų europiniai standartai ir kad nereikėtų kiekvienoje šalyje skirtingai žiūrėti į taisykles“, – pridūrė L.Smolskas.

Anot jo, Lietuvos vežėjams aktualu, kad vairuotojai kuo daugiau laiko galėtų praleisti kabinoje.

„Kai kuriose šalyse (į poilsį – BNS) yra žiūrima lanksčiau, bet visur skirtingai“, – kalbėjo L.Smolskas.

Be to, anot jo, svarbu ES lygmeniu harmonizuoti vairuotojų judėjimo taisykles, kurios ypač aktualios vairuotojams iš trečiųjų šalių, nes jiems yra sudėtingiau sienas kirsti.

Pasak L.Smolsko, valstybės jau ėmėsi tam tikrų priemonių, kad kroviniai karantino metu būtų vežami kuo sklandžiau.

„Pagrindinis dalykas – supaprastintos patikros, supaprastintos dokumentacijos, kad vairuotojų sveikata būtų tikrinama tik vienoje pasienio pusėje, kad nebūtų reikalavimų pateikti gydytojo pažymos apie tai, jog vairuotojas neserga, kad užtektų parodyti dokumentus elektroniniu būdu“, – sakė L.Smolskas.

Pasak Lietuvos vežėjų, kai kurios ES valstybės jau yra priėmusios sprendimus nacionaliniu lygmeniu, tačiau priemonės suveiks tik tuo atveju, jei bus koordinuojamos visoje ES.

EK šią savaitę jau paskelbė rekomendacijas. ES narių prašoma nurodyti visus transeuropiniam transporto tinklui (TEN-T) priklausančius punktus, kur sieną būtų galima kirsti žaliaisiais koridoriais, o per juos važiuojantys automobiliai būtų tikrinamai supaprastinta tvarka, vairuotojams nepaliekant automobilio.

Vilkikų vairuotojų veiklą ES ateityje turėtų reglamentuoti prieštaringai vertinamas Mobilumo paketas, dėl kurio Europos Parlamentas turėtų balsuoti šiemet.

Mobilumo paketą palaiko daugiausia Vakarų Europos šalys, ypač Vokietija ir Prancūzija. Jos teigia, kad Rytų europiečiai nesąžiningai konkuruoja pigia darbo jėga, ir vadina tai „socialiniu dempingu“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų