Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

EK sprendimas dėl naujų tachografų Lietuvos vežėjus ir džiugina, ir neramina

Po dvejų metų tarptautiniai krovinių vežėjai naujuose vilkikuose privalės įdiegti naujausios kartos išmaniuosius tachografus, skelbia Europos Komisija (EK). Didieji vežėjai naujovę vertina teigiamai, tačiau smulkesni vadina katastrofa.
Protestuojantys vežėjai užplūdo Vilniaus centrą
Vežėjai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Tachografus naujuose vilkikuose bus privalu turėti nuo 2023 metų rugpjūčio 21 dienos, o dar po dvejų metų – iki 2025 metų rugpjūčio – atsinaujinti turės ir senesni vilkikai.

Didžiuosius šalies vežėjus vienijančio Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas teigė, kad didieji vežėjai šių pokyčių nesibaimina.

„Mes šiuos pokyčius puikiai suprantame ir vertiname teigiamai. Tai yra žingsnis didesnės skaitmenizacijos link, atsisakant senesnės kartos analoginių tachografų, užkertantis kelią arba bent jau sumažinantis galimybes įvairiems sukčiavimams“, – BNS teigė TTLA generalinis sekretorius.

„Šie atnaujinimai taip pat padės reguliuoti vairuotojų darbo ir poilsio laiką, kas, manau, tik teigiamai atsilieps patiems darbuotojams“, – pridūrė jis.

Tuo metu Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacijos prezidentas Erlandas Mikėnas pokyčius vertino skeptiškai.

„Visa Europa eina link griežtesnių saugumo reikalavimų ir mes to niekaip neišvengsime, tačiau mums nerimą kelia tie ganėtinai konfidencialios informacijos kiekiai, kurie bus renkami, ir galima grėsmė tai informacijai patekti į trečiųjų šalių rankas“, – BNS sakė E.Mikėnas.

„Tačiau sprendimą tachografus atnaujinti ir senesnėse transporto priemonėse smulkiesiems vežėjams aš pavadinčiau katastrofa, kadangi atnaujinimo kaštai griūtų ant įmonių pečių. Prie visų papildomų naštų, kurios ir dabar kamuoja smulkius vežėjus, prisidės dar ir ši“, – pridūrė jis.

E.Mikėnas neatmetė galimybes derėtis su Vyriausybe dėl subsidijavimo naujos kartos tochografų įdiegimui senesniuose vilkikuose, tačiau daug nesitikima.

„Jei tik atsiras galimybė, savaime aišku, jog prašysime subsidijavimo, tačiau, kaip žinia, lėšų visada trūksta. Į šiuos pašymus žvelgiame labai pesimistiškai, kadangi su Vyriausybe nesusikalbame ir dėl elementarių dalykų“, – sakė E.Mikėnas.

Anot Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, šių prietaisų diegimas vežėjams atsieis nepigiai.

Saugumas ir kontrolė padidės ženkliai, tačiau ji padidės vežėjų sąskaita, tai bus didžiuliai pinigai.

„Saugumas ir kontrolė padidės ženkliai, tačiau ji padidės vežėjų sąskaita, tai bus didžiuliai pinigai. Vien mūsų asociacijos narių autoparkas skaičiuoja apie 30 tūkst. automobilių, tai mes kalbame apie dešimčių milijonų išlaidas“, – BNS teigė „Linavos“ atstovas.

Pagal techninį reglamentą išmanieji tachografai turės kelias naujas funkcijas, kurios padės tarnyboms tiksliau sekti vairuotojų veiklą: kelionės ir poilsio laiką, buvimo vietą, pakrovimo ir iškrovimo operacijas, kur ir kada bus kertamos valstybių sienos.

Tachografo signalai bus perduodami palydovo pagalba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais