Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ekonomikos atsigavimo viltis Egiptas deda į Sueco kanalo plėtrą

Rugpjūčio 6 d. Egipte bus atidarytas praplatintas Sueco kanalas. Skaičiuojama, kad po šios plėtros kanalo pajamos per ateinančius dešimt metų padvigubės, o kelionės laivams bus pigesnės ir greitesnės, rašo naujienų svetainė voanews.com.
Sueco kanalas
Sueco kanalas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Maistas atkeliaus greičiau. Vaistai atkeliaus greičiau. Naftos produktai atkeliaus greičiau“, – komentuodamas plėtrą sakė Sueco kanalo valdybos pirmininkas, admirolas Mohabas Mohamedas Hussienas Mameeshas.

„Egiptas pasitarnaus visam pasauliui, keliones šiame kanale padaręs  greitesnėmis“, – pridūrė jis.

Kanalo sėkmė ateityje didžiąja dalimi priklausys nuo situacijos pasaulinėje laivininkystės pramonėje, o to Egiptas kontroliuoti negali, tvirtina Londono King's koledžo profesorius Andrew Lambertas.

Vis dėlto kai kurie analitikai yra skeptiškai nusiteikę dėl pajamų, kurias kanalas generuos po plėtros. Kanalo sėkmė ateityje didžiąja dalimi priklausys nuo situacijos pasaulinėje laivininkystės pramonėje, o to Egiptas kontroliuoti negali, tvirtina Londono King's koledžo profesorius Andrew Lambertas.

Jis skeptiškai vertina Kairo optimizmą dėl kanalo plėtros ir tvirtina, kad šios svarbios laivybos arterijos plėtra paprastų egiptiečių, kenčiančio nuo skurdo didėjimo ir infliacijos, gyvenimo nepagerins.

„Tai didelę riziką turinti strategija. Egiptas yra didelė ir komplikuota šalis su daug gyventojų. Nepanašu, kad ji galėtų išgyventi vien tik iš įplaukų, kurias gautų net ir iš dviejų kanalų“, – sakė A.Lambertas.

Birželio pradžioje minėdamas pirmuosius prezidentavimo metus, Egipto prezidentas  Fattahas al Sisi pareiškė, kad Kairui reikia ne mažiau kaip 200–300 mlrd. dolerių tam, kad būtų atkurta šalies ekonomika.

Svajoja apie padidėjusias įplaukas

Sueco kanalas yra svarbus laivybos kelias, jungiantis Europą su Azija, kuris 2014 m. atnešė 5,5 mlrd. dolerių pajamų. Egipto valdžia prognozuoja, kad praėjus mažiau negu dešimtmečiui nuo kanalo plėtros pabaigos, ši laivybos trasa atneš po 13 mlrd. dolerių pajamų kasmet.

Po plėtros kanale vienas šalia kito galės plaukti laivai dviem linijomis.

Po plėtros kanale vienas šalia kito galės plaukti laivai dviem linijomis. Be to, vidutinis laivų laukimo prie kanalo laikas sumažės nuo 22 iki 11 valandų.

„Šiuo metu gaminami laivai yra milžiniški. Dėl šios priežasties dabartinis mūsų pralaidumas – tik aštuoni laivai per dieną. Jeigu yra devyni laivai, vienas turi laukti šalia kanalo“, – teigė M.M.H.Mameeshas.

Jis patikino, kad kanalo plėtros darbų pabaigoje vyksiančioje šventėje dalyvaus ne tik garsūs šalies žmonės, bet ir eiliniai piliečiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais