Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

ES prasidėjo svarbios derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams, Lietuva – prieš

Europos Sąjungos institucijos pirmadienio vakarą pradėjo svarbias derybas dėl griežtesnių taisyklių vilkikų vairuotojams, kurios, Lietuvos vežėjų teigimu, padėtų Vakarų europiečiams išstumti juos iš rinkos.
Vilkikai kelyje „Via Baltica“
Vilkikai / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Strasbūre dėl vadinamojo Mobilumo paketo tartis susirinko valstybėms narėms atstovaujančios Suomijos, Europos Komisijos ir Europos Parlamento atstovai.

Derybų išvakarėse Lietuva ir dar penkios Rytų Europos šalys pareiškė, kad europarlamentarų pasiūlytas reikalavimas periodiškai grąžinti vilkikus į registracijos šalį didintų taršą ir taip trukdytų kovoti su klimato kaita, o draudimai tolimųjų reisų vairuotojams ilsėtis kabinoje būtų neproporcingi.

Diplomatų teigimu, derybos gali užtrukti iki antradienio. Dėl pasiekto sutarimo dar turėtų balsuoti Europos Parlamentas ir valstybės narės.

Prieš prasidedant deryboms Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos susisiekimo ministrai bendrame laiške perspėjo, kad derybos „suka klaidinga kryptimi“.

Jie pareiškė, kad „siūloma taisyklė dėl vilkikų grąžinimo tiesiogiai prieštarauja (...) paslaugų teikimo laisvei, taip pat neabejotinai atves prie didesnio skaičiaus tuščių transporto priemonių reisų Europos keliais ir papildomos taršos“.

„Vilkikų grąžinimo taisyklė kartu su griežtesniu režimu tarpvalstybinei veiklai (...) kirsis su pastangomis (...) mažinti kelių transporto anglies dvideginio emisijas“, – rašoma ministrų laiške, kurio kopiją gavo BNS.

Ministrai pareiškė, kad jų šalys praras darbo vietų dėl „perdėto bei neproporcingo darbuotojų komandiravimo taisyklių taikymo“ krovinių transporto veiklai.

Ministrai taip pat tikina, kad „dėl saugių stovėjimo aikštelių mažo prieinamumo ES draudimas miegoti kabinoje faktiškai pablogins vairuotojų poilsio kokybę“.

Vakarų europiečiai teigia, kad griežtesnes taisyklės užkirs kelią piktnaudžiauti ir pagerins darbuotojų padėtį. Europarlamentarai siūlo įpareigoti įmones sudaryti tokius grafikus, kad vairuotojai grįžtų namo mažiausiai kas keturias savaites.

Tokios šalys kaip Prancūzija ir Vokietija teigia, kad Rytų europiečiai nesąžiningai konkuruoja pigia darbo jėga, ir ji prilygsta „socialiniam dempingui“.

Pasak diplomatų, laišką paskelbusios šešios šalys neturi pakankamai balsų užblokuoti sprendimo, todėl daug kas priklausys, kaip elgsis Suomijos atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų