„Praėjusio amžiaus dešimtojo dešimtmečio pradžioje Estijos geležinkelio bendrovės vežė mažiau prekių negu šio amžiaus pirmajame dešimtmetyje. Tačiau pradedant nuo antrojo dešimtmečio, buvo stebima krovinių apimčių mažėjimo tendencija“, – pažymėjo ekspertė.
Pirmaisiais metais po nepriklausomybės atkūrimo geležinkeliais gabenamų krovinių srautai buvo nevienodi: pavyzdžiui, 1991 metais buvo pervežta iš viso 28,4 mln. tonų prekių, o jau kitais metais krovinių apimtis buvo beveik trečdaliu mažesnė. Tačiau 1993-aisiais krovinių apimtis pasiekė 31,8 mln. tonų.
Krovinių srautas didėjo iki 2004 metų, kuomet geležinkeliais buvo pervežtas rekordinis – 72,3 mln. tonų – krovinių kiekis, kuris buvo pustrečio karto didesnis negu 1991-aisiais.
„Po šio piko laikotarpio krovinių apimtys ėmė mažėti. Bendroji apimčių mažėjimo tendencija tęsėsi, nors buvo ir išimtis – 2007 metais buvo pervežta 66,1 mln. tonų“, – rašo B.Ojamaa.
Anot jos, 2008 metais įvyko du svarbūs įvykiai, padarę poveikį prekybai – prasidėjo pasaulinė ekonominė krizė ir, pablogėjus santykiams su Rusija, vis sutrikdavo tranzitinė prekyba su šia šalimi.
Pirmąjį šio amžiaus dešimtmetį krovinių apimtys labiausiai sumažėjo 2009 metais – tais metais buvo pervežta tik 38,4 mln. tonų prekių, ketvirtadaliu mažiau negu metais anksčiau.
„Paskiau krovinių apimtys šiek tiek padidėjo, tačiau ilguoju laikotarpiu veikiau vyravo mažėjimo tendencija. Lyginant 1991 ir 2019 metus, pervežtų prekių apimtis buvo ketvirtadaliu mažesnė. 2020 metais geležinkeliais vežtų krovinių apimtis dėl koronaviruso pandemijos poveikio ekonomikai sumažėjo labiau negu įprasta ir sudarė tik 15,8 mln. tonų“, – nurodė analitikė.