Didžiausius ginčus kelia įpareigojimas vežėjus grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites.
Lietuvos verslininkai ir Vyriausybės atstovai sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos.
Kritikai taip pat teigia, kad vilkikų privalomas grąžinimas padidins taršą keliuose ir taip trukdys kovoti su klimato kaita.
Vakarų europiečiai tikina, kad griežtesnės taisyklės užkirs kelią piktnaudžiauti pigia darbo jėga ir pagerins darbuotojų padėtį.
Jeigu Transporto komitetas, kaip tikimasi, Mobilumo paketui pritars, vėliau dėl jo dar bus balsuojama Europos Parlamento plenarinėje sesijoje, o galiausiai jį turės patvirtinti ES šalių susisiekimo ministrai.
Priėmus naujas taisykles, per pusantrų metų valstybės narės turės jas perkelti į nacionalinę teisę.
Europos Komisija taip pat dar turėtų pateikti poveikio aplinkai vertinimą.
Diplomatinių šaltinių teigimu, be Lietuvos, vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui nepritaria dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta, tačiau jų nepakanka blokuoti sprendimą.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teigia, kad dėl Mobilumo paketo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones, be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.