„Lietuvoje daugiau nei keturias penktąsias visų skrydžių sudaro reguliarūs skrydžiai, kada Lietuvos oro erdve naudojasi oro bendrovės pagal iš anksto sudarytą tvarkaraštį. Antrą vietą užimantys nereguliarūs, arba užsakomieji skrydžiai, pastarąjį mėnesį augo sparčiausiai ir perkopė dešimties procentų ribą“, – apibendrindamas gegužės rezultatus sako oro navigacijos paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikiančios valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius Mindaugas Gustys.
Reguliarūs skrydžiai gegužę sudarė 83,8 proc. nuo visų mūsų šalyje aptarnautų skrydžių ir siekė 20,6 tūkst. Nereguliarūs skrydžiai, kurių absoliučią daugumą sudaro užsakomieji skrydžiai, gegužę sudarė 11,5 proc. nuo visų mūsų šalyje aptarnautų skrydžių ir siekė 2,8 tūkst. skrydžių. Bendrosios aviacijos skrydžiai, kai lėktuvai naudojami laisvalaikio, turizmo, lėktuvų nuomos ar kitais tikslais, neturint iš anksto nustatyto tvarkaraščio ar maršruto, gegužę sudarė 1,7 proc. nuo visų Lietuvos oro erdvėje aptarnautų skrydžių. Tokių skrydžių gegužę užfiksuota 427. Kariškių skrydžiai gegužę sudarė 2,4 proc. nuo visų aptarnautų orlaivių – jų buvo 589. Kitų skrydžių kategorijai priskiriamų skrydžių, kurių daugumą sudaro mokomieji ar lėktuvų bandomieji skrydžiai, gegužę atlikta 153 – tai sudaro 0,6 proc. nuo visų Lietuvos oro erdvėje aptarnautų skrydžių.
Daugiausia kartų gegužę lėktuvai kilo ir leidosi Vilniaus oro uoste – čia aptarnauta 70,6 proc. visų tarptautiniuose Lietuvos oro uostuose įvykdytų skrydžių. Palyginus su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, aptarnautų skrydžių skaičius Lietuvos sostinėje išaugo 0,5 proc. ir siekė 4,5 tūkst.
Kauno oro uoste aptarnauta 14,1 proc. visų Lietuvos tarptautiniuose oro uostuose įvykdytų skrydžių. Lyginant su pernai, skrydžių skaičius Kaune išaugo daugiausiai iš visų tarptautinių Lietuvos oro uostų (čia aptarnautas 891 skrydis) – oro navigacijos paslaugos suteiktos 11,1 proc. daugiau lėktuvų nei pernai. Šiaulių oro uoste aptarnauti 586 skrydžiai (11,8 proc. mažiau nei pernai) ir tai sudaro 9,2 proc. nuo visų Lietuvos oro uostuose aptarnautų skrydžių. Palangos oro uoste oro navigacijos paslaugos suteiktos 387 orlaiviams (18,4 proc. mažiau) ir tai sudaro 6,1 proc. nuo visų mūsų šalies oro uostuose aptarnautų skrydžių.
Už tranzitinių skrydžių metu aviakompanijoms suteikiamas oro navigacijos paslaugas aviakompanijos moka maršruto rinkliavas. Kai lėktuvai kyla viename iš Lietuvos oro uostų, už aviakompanijoms suteikiamas oro navigacijos paslaugas mokama terminalo rinkliava.
Pagal pasirašytą daugiašalę sutartį Lietuva patiki Europos saugios oro navigacijos organizacijai Eurokontrolei apskaičiuoti ir savo vardu rinkti oro navigacijos rinkliavas. Išlaidas, susijusias su rinkliavų apskaičiavimu ir surinkimu, dengia oro erdvės naudotojai.
„Oro navigacija“ sąnaudas pilnai padengia iš pagrindinės veiklos pajamų ir nėra išlaikoma iš valstybės biudžeto.