Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Geležinkelininkai nemato jokių signalų, kad Baltarusijos kroviniai būtų nukreipiami į Rusiją

Baltarusiškus naftos produktus į Klaipėdos uostą vežančios „Lietuvos geležinkelių“ bendrovės „LTG Cargo“ vadovas sako negavęs jokių signalų, kad šių krovinių mažės ar jie bus nukreipti į Rusijos uostus.
Krovininiai vagonai
Krovininiai vagonai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasak Egidijaus Lazausko, nė vieno „LTG Cargo“ vežamo krovinio savininkas dar nėra pasakęs, kad nereikės pervežti sutartyse numatytų krovinių.

Nebuvo nei vieno atšaukusio sutartį

„Mes informacijos apie mažesnius (krovinių – BNS) kiekius neturime. Yra šiuo metu galiojantys susitarimai ir nė vienas krovinio savininkas nepasakė, kad nepasieks to krovinių kiekio, kuris numatytas“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė E. Lazauskas.

„Lietuvos geležinkelių“ nuotr. /Egidijus Lazauskas
„Lietuvos geležinkelių“ nuotr. /Egidijus Lazauskas

„Rašto ar žinutės, kad į mūsų pusę nevažiuos kroviniai, neturime“, – pridūrė jis.

„LTG Cargo“ vadovas sako, kad bendrovei svarbu iš anksto žinoti apie pasikeitusius krovinių savininkų planus, nes jiems reikia rezervuoti lokomotyvus.

„Mes nuolat šnekamės, kad jeigu nereikia, mes tada įdarbiname kažkur kitur vagonus. Kol kas operacijų nekeičiame. Srautas yra toks, kokio mes tikėjomės, o toliau žiūrėsime“, – sakė E. Lazauskas.

„Kasdien mes ryte matome, kiek ateina paraiškų, tai šiandien paraiškų tikrai yra ne mažiau, nei visada“, – teigė jis.

Naujienų agentūra „Reuters“ trečiadienį pranešė, kad Baltarusija spalį mažiausiai vieną naftos produktų krovinį eksportuos per Ust-Lugos uostą Rusijoje.

Baltarusija Mozyrio ir Novopolocko gamyklose pagamintus naftos produktus paprastai eksportuoja per Klaipėdos ir Ventspilio uostus. Klaipėdoje juos krauna bendrovė „Klaipėdos nafta“.

„Klaipėdos nafta“
„Klaipėdos nafta“

Baltarusijos autoritarinis lyderis Aliaksandras Lukašenka pastaruoju metu grasino nukreipsiantis baltarusiškus krovinius nuo Klaipėdos uosto kaip kerštą už Vilniaus paramą Baltarusijos opozicijai.

Baltarusiški kroviniai 2019 metais sudarė 30,5 proc. visos Klaipėdos uosto krovos (14,1 mln. tonų iš 46,3 mln.). Be naftos produktų, per Klaipėdą eksportuojama trąšų gamyklos „Belaruskalij“ produkcija – beveik 9 mln. tonų per metus. Iš dalies „Belaruskalij“ valdomas Birių krovinių terminalas (BKT) po penkerių metų tikisi perkrauti apie 16 mln. tonų baltarusiškų trąšų.

„Lietuvos geležinkeliai“ per metus perveža 18-19 mln. tonų baltarusiškos produkcijos, iš jos pervežimų gauna apie 100 mln. eurų pajamų.

Rezultatai – mažesni

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“, per tris ketvirčius pervežusios 38,794 mln. eurų krovinių – 5,9 proc. mažiau nei pernai, vadovas sako, kad metinis rezultatas bus mažesnis nei pernai, tačiau geresnis nei anksčiau skelbtos optimistinės prognozės.

„Anksčiau buvo du scenarijai, sakėme, jei labai pasiseks, bus 7 proc. metinis kritimas. Jei labai nepasiseks, gali nukristi 12 proc. Dabar dar liko pustrečio mėnesio, bet panašu, kad optimistinį scenarijų viršysime“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė Egidijus Lazauskas.

Pasak jo, rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais įvyko lūžis, kuomet „LTG Cargo“ viršijo pernai tuo pat metu pervežtų krovinių apimtis.

Vien rugsėjį „LTG Cargo“ pervežė 5,028 mln. tonų krovinių – 9,1 proc. daugiau nei prieš metus.

Anot E. Lazausko, svarbus metiniams rezultatams bus gruodžio mėnuo, kai pervežimai paprastai būna intensyvesni.

„Tradiciškai gruodis būna toks mėnuo, kuris būna intensyvesnis, nes visos bendrovės stengiasi pasidaryti geresnius rezultatus, pardavimus. Lapkritį, jei tendencija išliks teigiama, ji bus geresnė nei optimistiniu variantu“, – sakė „LTG Cargo“ vadovas.

Rugsėjį krovinių srautą labiausiai augino 92 proc., palyginti su pernai rugsėju, padidėję grūdų pervežimai bei 9 kartus išaugęs kiniškų krovinių srautas.

Tuo metu naftos produktų pervežimai per metus sumenko 17 proc., tranzitas į Karaliaučių – 13 proc., juodųjų metalų tranzitas iš Rusijos per Klaipėdą – 41 proc.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Krovininiai vagonai
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Krovininiai vagonai

Anot E. Lazausko, kol kas negalima sakyti, kad kroviniai nukreipiami į Rusijos uostus.

„Metalų tranzito svyravimai vyksta nuolatos“, – pabrėžė E. Lazauskas.

Per koronaviruso pandemijos įkarštį balandžio mėnesį „LTG Cargo“ pateikė du galimus veiklos scenarijus: pagal labiau optimistinį scenarijų – jei nebūtų antros COVID-19 bangos ir ekonomika atsistatytų pakankamai greitai – krovinių srautas šiemet sumažėtų apie 7,5 proc., pagal labiau pesimistinį – apie 12 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai