„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Germanwings“ lainerio tragedijos klausimas: ar saugu lėktuvus naudoti kaip autobusus?

Po „Germanwings“ lėktuvo katastrofos, kai laineriui sudužus Prancūzijos Alpėse žuvo visi juo skridę 150 žmonių, Lenkijos aviacijos ekspertai prabilo apie tai, kad taupymas nėra suderinamas su saugumu. Pigių skrydžių bendrovėse lėktuvai lyg kokie autobusai skraido nuolat. O tai didina nelaimių riziką. Tris lėktuvus turinčios skrydžių bendrovės „Air Lituanica“ komercijos direktorius Simonas Bartkus su tokia nuomone nesutinka, jo teigimu, visos bendrovės stengiasi maksimaliai išnaudoti turimus lainerius, bet saugumo reikalavimų nemažina.
Prancūzijos gelbėtojai netoli vietos, kur sudužo oro skrydžių bendrovės „Germanwings“ lėktuvas „Airbus A320“
Prancūzijos gelbėtojai netoli vietos, kur sudužo oro skrydžių bendrovės „Germanwings“ lėktuvas „Airbus A320“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Air Lituanica“ šiuo metu turi tris lėktuvus, vidutinis jų amžius yra 11 metų, o per mėnesį kiekvienas lėktuvas skraido maždaug 270-280 valandų. Vasarą –  apie 300 valandų.  „Air Lituanica“ skrydžių nuo paskutinio kovo sekmadienio iš Vilniaus oro uosto skaičius padidės iki 59 reguliarių išvykimų per savaitę.

„Ryanair“ – rekordininkė

Šie skaičiai nėra niekuo išskirtiniai, jeigu palygintume Vilniaus bendrovę su užsienio oro linijomis.

Skaičiuojama, kad vidutiniškai bet kuris lėktuvas bet kurioje oro bendrovėje per mėnesį skraido apie 300 valandų. Rekordininkė yra bendrovė „Ryanair“, jos lėktuvai per mėnesį skraido net po 400 valandų.

Lenkijos aviacijos saugumo ekspertas Michalas Andrachiewiczius Tvn24.pl sakė, kad taupymas nėra suderinamas su saugumu. „Tiek tradicinės, tiek pigiosios oro linijos turi laikytis tokių pačių saugumo režimų ir teisės normų. Jas įpareigoja tokie patys standartai ir taisyklės“, – teigė ekspertas.

Jis pripažino neturįs statistikos, kuri leistų palyginti saugumą tradicinėse ir pigių skrydžių bendrovėse, bet vis dėlto tvirtino, kad pastarosios veikia balansuodamos ties saugumo ir taisyklių riba.

„Užtenka palyginti įgulų darbo ar lėktuvo buvimo oro uoste laiką. Lėktuvai yra tarsi autobusai, kurie nuolat kursuoja pirmyn atgal. Pigios oro linijos stengiasi, kad būtų pigiausia ir kuo greičiau. Toks aviacijos vertinimas gali kelti grėsmę ir padidinti nelaimių skaičių“, – kalbėjo M.Andrachiewiczius.

„Air Lituanica“ saugi

Vilniaus oro bendrovės „Air Lituanica“ komercijos direktorius S.Bartkus su tokia nuomone nesutinka.

„Šiais laikais sunku būtų aptikti ryšių, kad mažiau lėktuvų turinčios bendrovės skraidytų su jais daugiau nei daug lėktuvų turinčios. Tarkim, „Raynair“, kuri yra didžiulė aviakompanija su šimtais lėktuvų, skraido vasarą su jais po 400 valandų per mėnesį – daugiau nei bet kuri kita kompanija, turinti du, tris ar penkis lėktuvus. Ir tradicinės bendrovės bent jau pagal šį rodiklį – lėktuvų išnaudojimą – sparčiai vejasi, skirtumai mažėja“, – sakė S.Bartkus.

Kiekvienas lėktuvas turi savo techninės priežiūros programą, kurios bet kuri sertifikuota aviakompanija laikosi, tie dalykai daromi, – tikino S.Bartkus.

Pasak aviacijos specialisto, trumpais nuotoliais skraidantys lėktuvai per mėnesį skraido apie 300 valandų.

Vidutinio atstumo, ypač užsakomaisiais skrydžiais užsiimančios kompanijos lėktuvus išnaudoja skrydžiams ir 400-420 valandų per mėnesį. O tai reiškia, kad lėktuvas skraido nuo ankstaus ryto (5 val.) iki nakties (1 val.).

Tačiau visos kompanijos privalo laikytis nustatytos tvarkos ir tikrinti savo lėktuvus.

„Kiekvienas lėktuvas turi savo techninės priežiūros programą, kurios bet kuri sertifikuota aviakompanija laikosi, tie dalykai daromi“, – tikino S.Bartkus. Tikrinami ir nuolat neskraidantys lėktuvai.

Saugiausia – „Air New Zealand“

Bendrovės „Air Lituanica“ lėktuvų vidutinis amžius yra 11 metų. Anot S.Bartkaus, tai nėra labai daug, nes skraido ir daug senesni lėktuvai – net 30-35 metų.

„Air Lituanicos“ komercijos direktorius įsitikinęs, kad skaudi „Germanwings“ nelaimė greičiausiai nepaveiks keliautojų įpročių skraidyti, bet viskas priklausys, ar ekspertai sugebės atsakyti į klausimus apie katastrofos priežastis.

„Skrydžiai vis dėlto išlieka saugiausias būdas keliauti“, – sakė S.Bartkus.

Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Bendrovės „Air Lituanica“ inauguracija ir pirmasis skrydis
Mato Dauginio/15min.lt nuotr./Bendrovės „Air Lituanica“ inauguracija ir pirmasis skrydis

JACDEC (Vokietijos aviacijos avarijų tyrimo biuro) paskelbtais duomenimis, 2014 metais saugiausios buvo „Air New Zealand“ oro linijos. 20-oje vietoje atsidūrė pigių skrydžių bendrovė „EasyJet, „Air Berlin“ buvo 26-a, „Ryanair“ – 33-a.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų