Jis prognozuoja, kad vairuotojų skaičių artimiausiu laiku augins ukrainiečiai, kuriems tai bus gera proga užsidirbti, tačiau dėl to Lietuvos vairuotojai nerimauti neturėtų – tolimųjų reisų vairuotojų trūksta visada.
– Kaip jūsų bendrovę paveikė Rusijos krizė?
Krovinių srautas sumažėjo 40 proc. Mūsų versle 10 proc. kritimas yra rimtos problemos, 20 proc. jau yra chaosas. Patys įsivaizduokite, kas yra 40 proc.
– Mūsų bendrovės apyvarta Lietuvoje siekia 5 proc. Turime labai rimtai planuoti veiklą. Planus keičiame, kai kažkas atsitinka.
Rusijos situacija pradėjo blogėti nuo Krymo įvykių. Mes tai supratome ir teko planus keisti. Anksčiau perplanavus smūgis buvo mažesnis. Praėjusių metų rezultatai buvo neblogi, bet jie buvo mažesni, nei užsibrėžti planai.
– Ar verslas spėjo prisitaikyti prie Rusijos krizės?
– Rusijos krizės gylį suprasime per artimiausius tris mėnesius. Dabar srautai į Rusiją tik mažėja. Ekonominės prognozės Rusijai nuolatos bloginamos. Embargas yra tik vienas iš klausimų. Sankcijų nepaliestų prekių yra daugiau, nei paliestų, tačiau mažėja Rusijos gyventojų perkamoji galia.
Krovinių srautas sumažėjo 40 proc. Mūsų versle 10 proc. kritimas yra rimtos problemos, 20 proc. jau yra chaosas. Patys įsivaizduokite, kas yra 40 proc.
– Ar Rusija vis dar lieka patrauklia rinka lietuviams?
Per dvidešimt metų darbo niekada neprisimenu, kad būtų laisvų vairuotojų. Tai labai sunkus darbas, kurio savo draugui nerekomenduočiau.
– Rusijoje vartojimas nėra kaip Jungtinėje Karalystėje, kur vartojama vienodai visur. Rusijoje svarbiausi keli miestai.
Kitas klausimas yra Rusijos pelningumas. Dabar galimybių yra mažiau. Šiais metais situacija tik blogės. Mes dar nesuvokėme krizės masto.
– Ar lengva pakeisti eksporto kryptis?
– Mūsų verslas didžiausia dalimi yra maisto produktų logistika. Premium segmento prekės vežamos į šalis, kuriose joms yra rinka. Mažėjant gyventojų perkamajai galiai tokios prekės nukenčia labiausiai.
– Dabar daug kalbama apie Kazachstaną ir kitas alternatyvias rinkas?
– Kazachstane gyventojų nėra daug. Bendras gyvenimo lygis nėra didelis. Europoje niekas mūsų taip pat nelaukia. Ten pelningumo lūkesčiai visai kitokie.
– Kaip transporto įmonių problemos paveiks vilkikų vairuotojų atlyginimus?
– Vakarų Europoje beveik neįmanoma rasti vairuotojo, kuris būtų Vakarų Europos pilietis. Tai darbai, kurie nueina į pigiausias šalis.
Tai priklauso nuo keleto veiksnių, bet Europoje be 6 tūkst. litų nėra darbas.
Per dvidešimt metų darbo niekada neprisimenu, kad būtų laisvų vairuotojų.
Tai labai sunkus darbas, kurio savo draugui nerekomenduočiau. Jis gerai apmokamas, bet vairuotojų visada trūksta.
Europos rinkoje dominuoja bulgarai ir rumunai. Dabar daugėja ukrainiečių. Sunki situacija juos stums ten. Vairuotojo pajamos susideda iš atlyginimo ir komandiruotpinigių.
– O kokios jos šiuo metu?
– Tai priklauso nuo keleto veiksnių, bet Europoje be 6 tūkst. litų per mėnesį nėra darbas.