Pirkimą vykdė Alytaus miesto savivaldybės administracija, o viešojo transporto rinkos dalyviai iš Lietuvos ir ne tik teikė pastabas ir pasiūlymus.
„Pastabų turėjome daug“, – patvirtino šiuo metu didžiausio alytiškių vežėjo „Multivano“ įmonės vadovas Vaclovas Karalevičius. Pasak ilgamečio rinkos dalyvio, praėjusiame miesto savivaldybės skelbtame konkurse į investavusio didžiausią sumą, reikalavimas į gatves išvažiuoti vien su žemagrindžiais autobusėliais yra perteklinis, mat daugelyje Alytaus miesto gatvių yra įrengta greičio ribotuvų (gulinčių „policininkų“), o jie naują techniką apgadins iškart.
V.Karalevičiui abejones kelia ir toks punktas, kuriame vežėjas gali pasirinkti, ar alytiškius veš mums įprasto dydžio, apie 100 tūkst. eurų kainuojančiais M2 tipo mikroautobusais, ar 2-3 kartus didesniais ir mažiausiai 3 kartus brangesniais M3 formato autobusais.
Pastabų ir pageidavimų Alytaus miesto savivaldybei turėjo ir daugiau vietos vežėjų, o taip pat kitų vietovių įmonės, pageidaujančios vežioti alytiškius. Į Alytaus autobusų stoteles norėtų atvažiuoti ir vežėjai iš užsienio.
Viena Alytun įsukti norinčių įmonių – iš Latvijos. Tai – Šiaulių regione ir Vilniuje jau besidarbuojanti įmonių grupė „B-Bus“. Jai priklauso Latvijos sostinėje Rygoje keleivius vežanti bendrovė „Rigas mikroautobusu satiksme“, taip pat transporto ir turizmo bendrovės „Sabiedriskais autobuss“ ir „B-Tour“.
Kompanija nestokoja apetito ir savo ateities tikslu įvardija norą užimti pirmaujančią vietą Baltijos šalių rinkoje. „Planuojame startuoti ir kituose Europos Sąjungos keleivių pervežimų konkursuose“, – po pergalės konkurse Šiaulių rajone sakė „Rigas mikroautobusu satiksme“ vadovas Vitalijs Komars.
Rygiečiai nuo liepos 1 d. Šiaulių rajone aptarnauja 13 vietinio susisiekimo maršrutų, keleivius veža 8-i 20-viečiai 2013 metų „Mercedes Benz sprinter“, naujas 32-vietis „Volkswagen Crafter“, du nauji 33-viečiai „Isuzu Turquoise“ ir 60-vietis 2015 m. gamybos „Yutong 6121HQ – IC13“. Latviai Šiaulių rajone įdarbino 15 vairuotojų su nemažesniu kaip 5 metų darbo stažu vairuojant D kategorijos transporto priemones.
Minėti latviai ir bendrovė „Transrevis“, konkurse įveikę ūkio subjektų grupę, kurią sudarė UAB „Kautra“ ir UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“, rugsėjo 1 dieną pradėjo aptarnauti dalį Vilniaus miesto viešojo transporto. Konkurso laimėtojų pasiūlyta 1 km kaina sostinei leis kasmet sutaupyti iki pusės milijono eurų keleivių vežimo paslaugoms apmokėti. Sutartis galio septynerius metus su galimybe pratęsti dar trims metams.
Be pirmųjų žingsnių Lietuvoje „B-Bus“ Latvijoje užsiima miesto keleivių pervežimais Adažų, Alūksnės, Jelgavos ir Ventspilio savivaldybių teritorijose, o tarpmiestinius pervežimus vykdo iš Jelgavos, Kuldygos, Liepojos, Talsų ir Ventspilio.
Alytaus miesto savivaldybė patikslino, kadangi bus perkama sudėtingesnė įranga, siekiant išvengti nesusipratimų, dalyviams konkurso rengėjai sudarė sąlygas pastabas ir pasiūlymus dėl techninės specifikacijos teikti iš anksto. Sulaukta pastabų, į kurias savivaldybė planuoja atsakyti per 3 darbo dienas, o galutines konkurso sąlygas ketina skelbti dar rugsėjį.