Pasak „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ vadovo Karolio Sankovskio, „Rail Baltica“, kurios preliminari vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiulis ekonomikos variklis, ypač reikšmingas krizės kontekste.
„Rail Balticos“ kaštų analizė, ankstesnės studijos parodė, kad viso statant geležinkelį reikės apie 13 tūkst. įvairiausių specialybių darbuotojų“, – BNS sakė K.Sankovskis.
„Tai tikrai yra didžiulis ekonomikos generatorius. Ką mes darome su laiko grafiku – būtent numatome projekto spartinimo priemones, paralelinant tam tikras veiklas“, – sakė jis.
Pasak „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ vadovo, spartinimo pavyzdys galėtų būti techninio projekto rengimas kartu su žemės paėmimo visuomenės poreikiams procesu.
„Taip būtų galima laimėti apie metus. Tai reiškia, kad mes tam tikruose ruožuose galime tikėtis metais anksčiau tiek projektavimo, tiek statybų etapų, kas iki šiol buvo daroma nuosekliai“, – aiškino K.Sankovskis.
Jo teigimu, tokį būdą planuojama taikyti atkarpoms nuo Kauno iki Vilniaus ir nuo Kauno iki Lenkijos sienos.
„Taip sudarysime galimybę paankstinti didžiųjų darbų etapą, didžiųjų investicijų etapą, kada ir darbo jėgos reikės daugiau, atitinkamai ir investicijos ženkliai bus didesnės nei dabar parengiamajame etape“, – pasakojo jis.
K.Sankovskis teigė, kad paspartinti darbus bus bandoma ir kitame dideliame projekte – už 363 mln. eurų elektrifikuojant ruožą Kaišiadorys-Klaipėda bei Vilniaus mazgą - jo rangovo konkursą pernai laimėjo Ispanijos kompanija „Elecnor“.
„Mes diskutuojame su rangovu apie tokias galimybes. Galima būtų paralelinti tam tikrus darbus, galbūt kažkiek trumpinti projektavimo laikotarpį, operatyviau pabaigti darbus“, – teigė jis.
Geležinkelio elektrifikavimo projektą buvo žadama baigti iki 2023 metų pabaigos ir K.Sankovskis sako, kad kol kas pokyčio šiame grafike nėra, bet ateityje tai gali keistis.
Jis taip pat patikino, kad projekto parengimas vyksta pagal planą, nepaisant didelio koronaviruso protrūkio Ispanijoje.
Sutartį su „Elecnor“ „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė pernai gruodį, projektui 200 mln. eurų paramą skyrė Europos Komisija.
Tuo metu „Rail Baltica“ ketinama užbaigti 2026 metais, nors Baltijos šalių auditoriai metų pradžioje perspėjo apie riziką projekto nebaigti laiku, be to, anot jų, kyla pavojus, jog bus viršytas projekto biudžetas.
Balandį skelbta, kad „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi 480 mln. eurų vertės ruožo nuo Kauno iki Panevėžio statybos konkursams. Šiuo metu geležinkeliai vykdo konsultacijas su rinkos dalyviais.