„LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Dovydas Palaima sako, kad projektuotojo pradėta ieškoti anksčiau nei planuota, o tai lėmė sklandžios žemės sklypų išpirkimo procedūros.
„Žemės sklypai, reikalingi konkretiems infrastruktūros objektams Kauno mazge, yra išpirkti dar iki šio ruožo infrastruktūros plėtros plano tvirtinimo. Taip pat pradedami pirkti žemės sklypai ir Jiesia (Kaunas) – Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena ruože. Visa tai sudaro sąlygas nedelsiant skelbti pirkimą projektavimo darbams“, – pranešime nurodė jis.
Sutartis su projektuotojais planuojama pasirašyti 2024-ųjų pradžioje, o techninius darbo projektus parengti 2025 metų pradžioje.
Kituose projekto ruožuose – Kaunas–Vilnius ir Kaunas–siena su Lenkija – jau baigiami rengti specialieji planai, vyksta projektavimo konkursai.
Susisiekimo ministerijos teigimu, sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais, o visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais.
Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse sieks 870 kilometrų, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.