167 metų senumo traukinių tinklas kasdien perveža 20 mln. keleivių, tačiau čia dažnai įvyksta mirtinų avarijų, kadangi infrastruktūra yra susidėvėjusi ir į ją menkai investuojama.
Trečiadienio vakare paskelbtame pranešime geležinkelių ministerija pakvietė privačias įmones teikti pasiūlymus dėl traukinių eismo 109 maršrutais.
Tuo tarpu vos prieš kelias savaites Indijos vyriausybė atvėrė anglies kasybos pramonę privačiajam sektoriui.
„Tai yra pirmoji privačių investicijų į keleivinį geležinkelių transportą iniciatyva Indijoje“, – sakoma ministerijos pranešime.
„Šios iniciatyvos tikslas yra pristatyti moderniomis technologijomis aprūpintus riedmenis, reikalaujančius mažesnės techninės priežiūros, užtikrinti trumpesnė tranzito trukmę, taip pat paskatinti darbo vietų kūrimą, užtikrinti didesnį saugumą ir suteikti pasaulinės klasės kelionių patirtį keleiviams“, – pridūrė ministerija.
Projektui reikės 4 mlrd. JAV dolerių investicijų, o privatūs rinkos dalyviai turės mokėti vyriausybei fiksuotus gabenimo mokesčius ir procentinę dalį pelno, nustatyto konkurso metu.
Indijos ministras pirmininkas Narendra Modi siekia privatizuoti daugybę pramonės šakų, kurios dešimtmečius buvo kontroliuojamos valstybės, tačiau šie ketinimai sulaukia aršios opozicinės Kongreso partijos kritikos.
„Dabar vyriausybė desperatiškai siekia parduoti didelę vieno didžiausio mūsų nacionalinio turto – Indijos geležinkelių – riekę“, - tviteryje parašė Kongreso partijos politikas Adhiras Ranjanas Chowdhury.
„Privatizavimas negali tapti panacėja siekiant kokybiško geležinkelių tinklo“, – pridūrė jis.
Remiantis 2012 metų vyriausybės ataskaita, Indijoje traukinių avarijose kasmet žūsta 15 000 keleivių.