Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 09 08 /15:18

Inicijuojamos „Independence“ registravimui Lietuvoje būtinos pataisos

Susisiekimo ministerija inicijuoja lankstesnį laivų įgulų sudėties reguliavimą – tai svarbu šalies jūrų laivų registre siekiant įregistruoti Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo laivą–saugyklą „Independence“.
LNG terminalas
LNG terminalas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Ministerija siūlo Lietuvos laivuose sumažinti arba atsisakyti privalomos Lietuvos, Europos Sąjungos (ES) ar kitų Europos ekonominės erdvės valstybių piliečių dalies. Tai numatančias įstatymų pataisas ministerija Vyriausybei turi pateikti iki rugsėjo 30 dienos, ketvirtadienį pranešė ministerija.

Laivą „Independence“ nuomojanti Klaipėdos SGD terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ teigia, kad efektyviai terminalo veiklai būtina kvalifikuota ir kompetentinga įgula, todėl reikia lankstesnio reguliavimo.

„Įstatymų ir poįstatyminių teisės aktų pataisos leistų supaprastinti procedūras, pagal kurias pripažįstami jūrininkų kvalifikaciją įrodantys dokumentai, atliekamos įgulos sveikatos patikros, laivo inspekcijos bei kiti administraciniai procesai“, – komentare BNS teigė bendrovė.

„Klaipėdos naftai“ ruošiantis išpirkti SGD laivą iš Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“ šiemet gegužę Vyriausybė iš esmės pritarė „Independence“ registravimui Lietuvoje.

Laivas-saugykla „Klaipėdos naftos“ nuosavybe taptų 2024 metų pabaigoje, o perimant jo valdymą laivas būtų įregistruotas Lietuvos jūrų laivų registre ir jam būtų suteikta Lietuvos vėliava.

Tačiau reguliavimo pokyčiai, pasak įmonės, turėtų įsigalioti ne vėliau kaip iki 2024 metų sausį, kai bus pradedama formuoti „Independence“ įgula.

Dabar Lietuvos jūrų laivų registre registruojami nepavojingus krovinius vežantys laivai, jame nėra nė vieno dujovežio ar laivas-saugyklos su išdujinimo įrenginiu.

Šiuo metu „Independence“ registruotas Singapūro laivų registre bei turi šios šalies vėliavą.

Susisiekimo viceministrės Loretos Maskaliovienės teigimu, ministerija yra atvira tolesnėms diskusijoms su Lietuvos jūrininkų sąjunga ir kitomis institucijomis dėl rengiamų teisės aktų pakeitimų.

„Peržiūrėdami reikalavimus laivų sudėties įguloms siekiame palengvinti galimybes registruoti laivus Lietuvos jūrų laivų registre ir šitaip paskatinti mūsų šalies jūrinės laivybos konkurencingumą bei naujų darbo vietų kūrimą“, – pranešime sakė L.Maskaliovienė.

Ji pabrėžė, kad kartu būtų gerinamos ir jūrininkų darbo sąlygos.

Šiuo metu su Lietuvos vėliava plaukiojančių laivų įgulų reikalavimai yra itin griežti, palyginti su kitomis ES valstybėmis, – įgulą, įskaitant laivo kapitoną, turi sudaryti ne mažiau kaip pusė Lietuvos, ES narių ar kitų Europos ekonominės erdvės valstybių piliečių. Tai apsunkina įgulų formavimą ir didina riziką, kad smarkiai sumažės laivų su Lietuvos vėliava skaičius.

„Klaipėdos naftos“ akcininkai vasarį pritarė „Independence“ įsigijimui iš „Hoegh LNG“, iš kurios jis nuomojamas nuo 2014 metų, o sutartis baigsis 2024 metų pabaigoje.

„Independence“ išpirkimo kaina yra 153,5 mln. JAV dolerių (be PVM, šios dienos kursu – apie 145 mln. eurų). Rinkos reguliuotojo suderinta išpirkimo kaina siekia iki 138,4 mln. eurų (be PVM), ji neturi viršyti 160 mln. eurų (su PVM) – tokią sumą įmonei yra paskolinęs Šiaurės investicijų bankas.

Pernai per Klaipėdos SGD terminalą importuota 62 proc. viso dujų kiekio, skirto Lietuvos, Baltijos šalių ir Suomijos vartotojams. Daugiausiai dujų buvo importuota iš JAV.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?