Iš keptuvės į orą: per Atlantą skrisiantis „Boeing“ bus varomas iš aliejaus pagamintais degalais

Antradienį įvyks pirmasis transatlantinis skrydis dideliu keleiviniu lėktuvu, 100 proc. naudojančiu tik tvarius aviacinius degalus (SAF) – ši kuro rūšis gaminama iš tausių šaltinių, pavyzdžiui, žemės ūkio atliekų ir panaudoto kepimo aliejaus.
„Virgin Atlantic“ lėktuvas
„Virgin Atlantic“ lėktuvas / Shutterstock nuotr.

Skrydį į Niujorko oro uostą vykdys „Virgin Atlantic“ lėktuvas „Boeing 787 Dreamliner“, o tarp keleivių bus „Virgin“ įkūrėjas seras Richardas Bransonas, transporto ministras Markas Harperis ir „Virgin Atlantic“ vykdomasis direktorius Shai Weissas, rašo tinklapis itv.com.

SAF laikomas labai svarbiu aviacijos pramonės išmetamo anglies dvideginio kiekio mažinimui, tačiau šiuo metu jo gamyba yra daug brangesnė nei įprastų reaktyvinių degalų. Toks kuras kol kas sudaro tik apie 0,1 proc. visame pasaulyje naudojamų aviacinių degalų.

SAF gaminamas iš tvarių šaltinių, pavyzdžiui, žemės ūkio atliekų ir panaudoto kepimo aliejaus, todėl jį gaminant sunaudojama apie 70 proc. mažiau anglies dioksido, nurodo itv.com

Įprastai jį galima naudoti reaktyviniuose varikliuose ne daugiau kaip 50 proc. maišant su aviaciniu kuru.

Jungtinės karalystės Civilinės aviacijos administracija, prieš išduodama skrydžio leidimą, išnagrinėjo įvairius skrydžio aspektus, įskaitant antžeminius bandymus su 100 proc. SAF veikiančiu varikliu.

Praėjusių metų gruodį JK vyriausybė skyrė „Virgin Atlantic“ iki 1 mln. svarų sterlingų skrydžiui suplanuoti ir vykdyti, kad būtų įrodytas SAF veiksmingumas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų