„Esame rezervavę dalį krovos pajėgumų Ukrainos kroviniams. Nuo gegužės mėnesio priimame geležinkelio sąstatus su konteineriais bei autotransportą, kuriuo iš Ukrainos gabenamas tiek aliejus, tiek ir biri žemės ūkio produkcija. Dalis kukurūzų, grūdų, taip pat ir aliejaus jau anksčiau yra iškeliavę laivais iš „Begos“ terminalo mažesnėmis ar jungtinėmis partijomis kartu su lietuviškais kroviniais. Šis tanklaivis išskirtinis tuo, kad juo buvo išgabenta pirmoji didelė savarankiška Ukrainos eksportuojamo aliejaus siunta“, – sako kompanijos „Bega“ valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis.
Anot jo, kiek anksčiau „Begoje“ jau buvo pakrauta badomoji siunta į mažesnį tanklaivį, kuriuo ukrainietiškas aliejus buvo išplukdytas į Prancūzijos uostą Diunkerką. „Atliktas bendras darbas su krovinių siuntėjais bei gavėjais parodė, kad Klaipėdos uostas ir ateityje gali būti vienas perspektyvių logistinių kelių Ukrainos aliejaus eksportui į Vakarų Europos, Skandinavijos šalis“, – teigė „Begos“ vadovas. Jis patvirtino, kad anksčiau kilusius iššūkius dėl ukrainietiškų krovinių transportavimo į uostą didele dalimi pavyko suvaldyti, srautai yra stabilizavęsi, logistikos laikas sutrumpėjęs.
„Klaipėdos uostas yra pasirengęs krauti Ukrainos krovinius, tam turime užtektinai pajėgumų. Uoste veikiančios įmonės, kaip ir visi Lietuvos transporto sistemos dalyviai, deda pastangas padėti Ukrainai ir jos ekonomikai, ieško būdų, kaip jų krovinius atgabenti į Klaipėdos uostą, ir tai, kad ukrainietiško aliejaus siunta iš Klaipėdos uosto jau yra išgabenta, yra to įrodymas. Išsprendus visas šiuo metu kylančias logistines kliūtis, būtų galima ukrainietiškus krovinius gabenti sparčiau ir dar didesniais kiekiais, mes Klaipėdos uoste tam esame pasirengę“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Šiuo metu „Bega“ ir toliau priima tiek skystus, tiek birius žemės ūkio produktus iš Ukrainos. Kartu jau prasidėjo ir Lietuvoje išaugintų žemės ūkio kultūrų eksportas.
„Ruošdamiesi lietuviškų grūdų eksporto sezonui, padarėme tam tikras investicijas bei organizacinius sprendimus, kad būtų galima atskirti ukrainietiškų ir lietuviškų krovinių srautus bei užtikrinti sklandų jų priėmimą ir krovą. Šiuo metu priimame ir kaupiame tiek Ukrainos, tiek naujojo derliaus lietuviškus žemės ūkio produktus. Į laivus jau krauname pirmąsias šių metų derliaus lietuviškų rapsų, kitų grūdinių kultūrų siuntas“, – informavo „Begos“ vadovas A.Kuzmarskis.
Kompanija „Bega“ eksploatuoja keletą terminalų Klaipėdos uoste, tarp jų – skystųjų krovinių, kuris sėkmingai pritaikytas Ukrainos aliejaus krovai, birių trąšų, mineralinių medžiagų, cemento, o taip pat – vieną didžiausių ir moderniausių Baltijos regione Universalų birių žemės ūkio produktų terminalą, kurio atskirose dengtose talpyklose vienu metu galima sukaupti iki 450 tūkst. kubinių metrų birių žemės ūkio produktų, o jo metinis krovos pajėgumas – apie 4 mln. tonų.