„Šį vakarą išgirdau keistą lėktuvo garsą, o patikrinus „Flightradar“ informaciją – dar labiau nustebino skrydžio kryptis – Maskva. Vilniaus oro uosto puslapyje apie skrydį jokios informacijos nėra“, – rašė 15min skaitytojas.
Atsiųstoje ekrano nuotraukoje iš tiesų matyti, kad lėktuvas pakilęs iš Lietuvos sostinės artėja link Maskvos Šeremetjevo oro uosto.
Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas komentavo, kad Turkijos kompanijos „Southwind Airlines“ lėktuvas, skridęs iš Antalijos, Vilniuje nusileido neplanuotai.
Nusileidimo priežastis – viena iš jo keleivių pasijuto blogai.
„Viena iš keleivių turėjo sveikatos problemų, dėl to nenumatytai lėktuvas turėjo leistis oro uoste. Jį pasitiko greitoji medicinos pagalba, pasienio tarnyba, kurie ir perėmė būtent tą keleivę“, – sakė jis.
Lėktuvas Vilniuje nusileido 22:41, o atidavus moterį medikams vėl pakilo po vidurnakčio 00:01.
Valstybės sienos apsaugos tarnybos atstovas Giedrius Mišutis patvirtino, kad moteris yra Rusijos pilietė.
„Pasieniečiai patikrino jos dokumentus, ji su palyda buvo išgabenta į ligoninę ir ten liko. Ji buvo viena. Jos sveikatos būklė, kiek sakė kolegos, buvo sunki. Lėktuvas vidurnaktį su likusiais keleiviais išskrido iš Vilniaus į Maskvą“, – 15min sakė G.Mišutis.
Anot atstovo, sprendimą lėktuvą nuleisti Vilniuje priėmė skrydžių valdymo centras ir oro uosto tarnybos.
Moteris išgabenta į Respublikinę Vilniaus universitetinę ligoninę.
G.Mišutis nusileidimą apibūdino kaip „ekstremalų“ ir teigė, kad tai išimtinis veiksmas „gelbstint gyvybę“.
Lietuvos oro uostų atstovas nurodė, kad nors tokia praktika nėra dažna, tačiau įprasta – jeigu keleivis pasijungta negerai, įgula ieško būdų lėktuvą nutupdyti arčiausiame oro uoste, kur jam būtų suteikta pagalba. Šįkart juo tapo Vilnius.
„Čia tikrai ne pirmas atvejis, tai yra įprasta praktika aviacijoje“, – nurodė T.Vasiliauskas.
Dėl įvestų sankcijų į Rusiją lėktuvai iš ES šalių tiesiogiai skraidyti negali. Skrydžiai į Rusiją gali būti vykdomi praskrendant ES šalių teritoriją, tačiau to negali daryti Rusijos oro bendrovės.
Tuo naudojasi tokios kompanijos, kaip 2022 m. balandį, praėjus kiek daugiau nei mėnesiui po karo Ukrainoje pradžios, įkurta Turkijos „Southwind Airlines“.