Barselonoje taksi vairuotojai nutraukė darbą 24 valandoms, o Madride vairuotojai surengė 12 valandų streiką ir protesto akcijas gatvėse.
Taksi vairuotojai skundžiasi, kad „Uber“ tipo paslaugos kelia grėsmę jų darbo vietoms ir kad pavėžėjimo įmonės nesilaiko galiojančių taisyklių.
Pagal Ispanijoje nustatytas taisykles turėtų būti taikoma kvota – vienos licencijuotos tokių įmonių kaip Jungtinių Valstijų „Uber“ ar Ispanijos „Cabify“ transporto priemonės trisdešimčiai tradicinių taksi automobilių.
Tačiau taksi vairuotojai tvirtina, kad pavėžėjimo įmonių transporto priemonių yra kur kas daugiau, taigi kvotos nesilaikoma.
„Uber“ nesamdo vairuotojų ir neturi transporto priemonių. Įmonė kliaujasi privačiais rangovais su nuosavais automobiliais, kuriems leidžia patiems užsidirbti iš pavėžėjimo paslaugų ir kuriuos apmokestina komisiniais.
Įmonė tvirtina, jog yra paslaugų teikėja, tiesiogiai ir pigiai sujungianti keleivius su šiais laisvai samdomais vairuotojais.
Tačiau įmonės kritikai ir konkurentai visame pasaulyje teigia, jog ji tokiu būdu išvengia taisyklių, kaip antai griežtų taksi vairuotojų licencijavimo reikalavimų, kurių laikymasis brangiai atsieina.
„Mums tenka mažiau darbo ir turime dirbti ilgiau“, – pareiškė Davidas Parrilla, vienas iš protestuojančių taksi vairuotojų. Jis teigia, kad už licenciją Madride, kuriame yra apie 15,7 tūkst. taksi automobilių, sumokėjo 150 tūkst. eurų.
D. Parrilla pridūrė, kad dabar su žmona pakaitomis vairuoja taksi automobilį 16 valandų per dieną, kad galėtų užsidirbti pakankamai pinigų.