Jei bus sumokėtos skolos, dėl kurių laivas Portugalijos Aveiro uoste įstrigęs jau daugiau nei du mėnesius, „Voruta“ esą galės išplukdyti beveik 17 tūkst. tonų cemento krovinį į Pusiaujo Gvinėją jau kitos savaitės pabaigoje.
„Šiaip – savaitė, jei už viską bus atsiskaityta, bet kaip buvo problemų su tiekimu degalų problemos, muitinės formalumai, viskas gali užsitęsti ir iki dešimties parų“, – BNS sakė kapitonas.
„Viskas priklausys nuo skolų padengimo operatyvumo“, – pridūrė S.Mačiukas.
Anot jo, krovinys bus plukdomas į Pusiaujo Gvinėjos Malabo uostą, iš ten ieškoma kitų krovinių. Kelionė iš viso truktų apie 16 parų.
Šiuo metu dėl skolų vis dar areštuoti keturi iš penkių LJL laivų, juose yra apie 80 jūrininkų: be Portugalijoje esančio „Vorutos“ Italijos Taranto uoste taip pat įstrigęs laivas „Romuva“, Jungtinėse Valstijose – „Venta“, Senegalo Dakaro uoste – „Raguva“. Su laivų atstovais sekmadienį BNS nepavyko susisiekti.
Penktasis laivas „Deltuva“ ketvirtadienį jau grįžo į Klaipėdą iš Lenkijos, Gdansko.
Dar savaitės pradžioje areštuotuose laivuose padėtis buvo kritiška – įgulai trūko maisto, vandens atsargų, kuro, tačiau savaitės pabaigoje atsargas pavyko papildyti. Sudėtingiausia padėtis buvo Senegale įstrigusioje „Raguvoje“ – iš šio laivo įgulos buvo paimti dokumentai. Lietuvos konsulams penktadienį laivo kapitonas sakė, kad dauguma įgulos narių nori grįžti namo. Visų kitų LJL laivų įgulos pasirengusios tęsti darbą.
Penktasis laivas „Deltuva“ ketvirtadienį jau grįžo į Klaipėdą iš Lenkijos, Gdansko
Penktadienį Vyriausybės ir didžiausio LJL kreditoriaus SEB banko bei LJL vadovų pasitarime nuspręsta neinicijuoti įmonės bankroto. Taip pat susitarta, kad SEB kitą savaitę suteiks LJL 3 mln. eurų paskolą, kurią garantuos kita valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“. Už tai jai tokia pat suma bus sumažinti į biudžetą mokėtini dividendai. Dabar numatyta jų suma yra 11,4 mln. eurų. Ateityje planuojama kurti ir transporto įmonių holdingą.