Istorinė diena Klaipėdos uostui: pradedama molų rekonstrukcija

Klaipėdoje prie pat šiaurinio molo Melnragėje penktadienį oficialia ceremonija duotas startas šiaurinio bei pietinio bangolaužių rekonstrukcijai, kuri tęsis dvejus metus ir kainuos apie 49 mln. eurų. Dėl darbų prašoma kantrybės tiek gyventojų, tiek uosto kompanijų. Rekonstravus molus viliamasi laimėti konkurencinėje kovoje su kitais Baltijos uostais bei išspręsti dalį ekologinių problemų.
Uosto akvatorija
Pradedama Klaipėdos uosto vartais vadinamų molų rekonstrukcija, po kurios praplatės laivybos kanalas, galės įplaukti ir didesni laivai. / Uosto direkcijos nuotr.

Bangolaužiai – vartai į Klaipėdos uostą – buvo pastatyti prieš pusantro šimto metų. Paskutinį kartą remontuoti prieš beveik dvidešimt metų.

Po šios rekonstrukcijos, kuri vadinama istoriniu įvykiu uoste, laivybos kanalas bus pagilintas iki 17 metrų gylio, praplatės nuo 150 iki 180 metrų. Taip į Klaipėdą galės įplaukti didesni laivai. Taip pat trumpės jų stovėjimas už uosto vartų laikas – krovos kompanijos galės operatyviau priimti laivus, dėl trumpesnio išoriniame reide laivų praleisto laiko bus mažinama oro tarša iš laivų. Taip pat bus užtikrinamas navigacijos saugumas: net ir audringesnėmis dienomis uostas galės priimti laivus. Dabartiniais skaičiavimais, dienų, kai uoste bus ribojamas eismas, sumažės maždaug trečdaliu. Tai užtikrins ir Klaipėdos kaip uosto konkurencingumą.

Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Iškilmingos ceremonijos prie šiaurinio molo Klaipėdoje metu oficialiai pradėta bangolaužių rekonstrukcija.
Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Iškilmingos ceremonijos prie šiaurinio molo Klaipėdoje metu oficialiai pradėta bangolaužių rekonstrukcija.

Po rekonstrukcijos laivybos kanalas bus šiek tiek pasuktas.

Anot uosto generalinio direktoriaus Algio Latako, vietomis bangolaužiai bus paaukštinti, atsiras rekreaciniai ženklai, ant pietinio molo atsiras apžvalgos aikštelės.

„Projektas ne toks paprastas – dalis darbų suplanuota po vandeniu. Jie nebus matomi“, – aiškino uosto vadovas.

Darbus žadama pabaigti 2023-iaisiais. Darbams bus panaudotos ir ES sanglaudos fondo lėšos, penktadaliu sumos – daugiau nei 10 mln. eurų – prisidės uosto direkcija.

Uosto bangolaužių rekonstrukcijos viešąjį konkursą laimėjo Vokietijos bendrovės „Hecker Bau GmbH & CO. KG.“ ir Belgijos bendrovės „Herbosch – Kiere N.V.“ konsorciumas. Pastaraisiais metais šios kompanijos vykdė didžiulės apimties infrastruktūrinius projektus Hamburge, Antverpene, Ostende, Harelbeke, Kukshafene ir kitur.

Anot A.Latako, tikėtina, kad realūs darbai uoste prasidės sausį ar vasarį. Kaip teigė rangovams atstovaujantis Algirdas Žukauskas, greičiausiai darbai vyks etapais ir vienu metu abu molai nebus uždaryti. Realūs darbai truks apie 1,5 metų. Tuo metu gyventojai patirs vienokių ar kitokių nepatogumų dėl galimo triukšmo.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Molas Klaipėdoje
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Molas Klaipėdoje

Kaip pasakojo A.Žukauskas, bangolaužiai bus tvirtinamo akmenimis, atsivežtais iš užsienio. „Reikia tam tikros struktūros akmenų, kurie svertų nuo 18 tonų. Lietuvoje tokių nelabai yra“, – aiškino A.Žukauskas.

Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1374 metrai, o šiaurinio – 733 metrai. Jie pastatyti iš akmenų, supiltų tarp medinių polių.

Uosto vadovas A.Latakas ceremonijos metu juokavo kadaise girdėjęs rimtą klausimą apie rakinamus uosto vartus. Jis tik apgailestavo, kad jūrinėje valstybėje, kurios statusą vis bando įtvirtinti Lietuva, dar kyla tokie klausimai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų