Du nesusiję šaltiniai BNS informavo, kad Kinijos geležinkelių įmonė „China railway container transport corp.“ (CRCT) klientams Lietuvoje neoficialiai pranešė, jog tiesioginiai traukiniai iš Siano (Xian) į Vilnių galbūt nebevažiuos maždaug vienerius metus.
Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas Edmundas Daukantas sako, jog ieškoma alternatyvų, kaip gabenti krovinius į Lietuvą.
„Mes ieškome alternatyvių sprendimų, kaip minimizuot žalą krovinių gavėjams Lietuvoje. Taip pat dirbdami su užsienio partneriais ieškome alternatyvių kelių krovinius gabenti klientams Vakarų šalyse“, – BNS teigė E.Daukantas.
Reguliarūs krovininių traukinių reisai iš Kinijos į Vilnių pradėti 2020 metų birželį.
Kinijos geležinkeliai dar rugpjūčio viduryje informavo klientus Lietuvoje, kad šie traukiniai – dalis vadinamojo „naujojo šilko kelio į Europą“ – dėl įtemptos politinės situacijos tarp šalių rugpjūčio pabaigoje ir rugsėjį atšaukiami.
Tuomet pranešta, kad atšaukiami traukiniai, suplanuoti rugpjūčio 28 dieną bei rugsėjo mėnesį, o dėl tolesnių reisų CRCT praneš vėliau.
Lietuvos atstovai Kinijoje tuomet BNS teigė negavę jokio oficialaus pranešimo. Lietuvos transporto atašė Kinijoje Ramūnas Rimkus sakė, kad toks kinų sprendimas greičiausiai yra politiškai motyvuotas.
Prekes iš Kinijos gabenančios logistikos bendrovės „ACE logistics“ Jūrų ir geležinkelio transporto padalinio vadovas Tomas Jankauskas BNS tuomet sakė, toks Kinijos sprendimas sukels nepatogumų, tačiau nepadarys daug žalos. Anot jo, kroviniai iš Kinijos į Lietuvą, tikėtina, vėl bus gabenami per Lenkiją.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška anksčiau sakė, kad kiniškų krovinių dalis bendrame įmonės sraute sudaro tik apie kelis procentus, tačiau bendrovė turi žinių, kad rudenį krovinių iš Kinijos galbūt daugės.