Vežėja neuždirba pelno nuo 2002 metų, o koronaviruso pandemija dar labiau paaštrino jau egzistuojančias jos problemas.
Pernai Italijos vyriausybė skyrė 3 mlrd. eurų bendrovės atnaujinimui, tačiau planas perleisti „Alitalia“ turtą naujai įmonei, neturinčiai skolų, stringa.
Už konkurenciją atsakinga Europos Komisijos (EK) narė Margrethe Vestager, kuri galėtų blokuoti gelbėjimo planą, penktadienį aptarė šį klausimą su Italijos pramonės, darbo ir ekonomikos ministrais.
Tai buvo pirmasis susitikimas nuo tada, kai praėjusį mėnesį pareigas pradėjo eiti nauja Italijos vyriausybė, vadovaujama buvusio Europos Centrinio Banko (ECB) vadovo Mario Draghi.
M.Vestager ir ministrai „susitarė konstruktyviai dirbti kartu, kad rastų tinkamus sprendimus dėl „Alitalia“, – pažymėjo ES komisarės atstovas spaudai.
Kitą savaitę diskusijos bus tęsiamos techniniu lygiu.
Kaip rašo dienraštis „Il Messaggero“, „Alitalia“ gali būti padalyta į tris dalis, o valstybė suteiktų paramą tik aviacijos operacijoms. Tuo tarpu antžeminio aptarnavimo ir priežiūros padaliniai būtų atskirti ir parduoti atviruose konkursuose.
Tai iš dalies patenkintų Europos Komisijos sausio mėnesį iškeltus reikalavimus, kurie taip pat apima lėktuvų kilimo ir leidimosi laikų Milano „Linate“ oro uoste pardavimą ir naujo logotipo patvirtinimą, kuris simbolizuotų naują bendrovės istorijos puslapį.
Pasak „Il Messaggero“, „Alitalia“ atsisakys 45–48 lėktuvų, o darbuotojų skaičių sumažins iki 4 500–5 000 darbuotojų, palyginti su beveik 100 lėktuvų ir maždaug 11 000 darbuotojų šiuo metu.
Visgi kol tęsiasi gelbėjimo derybos, „Alitalia“ grynųjų atsargos senka.
Pranešama, kad bendrovė jau vėluoja atlikti mokėjimus tiekėjams ir sumokėti atlyginimus darbuotojams.