„Šiandien (pirmadienį – BNS) pradėjome iškrovą. Iškrovimas truks tris dienas“, – BNS informavo „Ventos“ kapitonas Olegas Semionovas.
Anot jo, dalis laivo krovinio – plieno gaminių – bus iškrauta Filadelfijos uoste, vėliau laivas plauks į Kanados Sorelio uostą, kur bus iškrauta likusi dalis krovinio.
Laivas „Venta“, kurį LJL ketina parduoti, buvo teismo antstolio žinioje, tačiau O.Semionovas patvirtino, kad šiuo metu visi trukdžiai dėl jo arešto panaikinti. Laivas Filadelfijos uoste buvo įstrigęs vieną mėnesį.
Susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas pirmadienį LRT radijui sakė, kad jau esama susidomėjusių „Ventos“ pirkėjų – įmonės akcininkai birželį pritarė jo pardavimui.
Šiuo metu dėl skolų vis dar areštuoti keturi iš penkių LJL laivų, juose yra apie 70-80 jūrininkų. Be „Ventos“, Italijos Taranto uoste įstrigęs laivas „Romuva“, Senegalo Dakaro uoste – „Raguva“ bei Portugalijos Aveiro uoste – „Voruta“. Pastarojo laivo kapitonas Saulius Mačiukas BNS praėjusią savaitę teigė, kad išsprendus įmonės finansines problemas, laivas galėtų išplaukti per savaitę.
Norinčių grįžti iš JAV – mažiausiai
Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius sakė, kad dauguma laivuose esančių įgulos narių pareiškė norą grįžti į Lietuvą, tačiau pridūrė, kad iš JAV laivo norinčiųjų grįžti yra mažiau.
„Mūsų žiniomis, norinčiųjų grįžti yra daug, tik iš JAV mažiau, bet dauguma nori grįžti į Lietuvą. (...) Jei bus daugiau norinčių nei leistų limitai, kad būtų užtikrintas minimalus būtinas įgulos skaičius, tada laivo savininkas turi užtikrinti, kad būtų pakeista įgula, kad būtų nuskraidinta kita įgula, pakeisti tie žmonės. Tai turi vykti sklandžiai, o ne chaotiškai“, – pirmadienį LRT radijui kalbėjo L.Linkevičius.
Pasak jo, du iš „Ventos“ laive esančių ir grįžti į Lietuvą norinčių įgulos narių neturi JAV vizos, tad pagal įstatymus juos turėtų lydėti pareigūnai, o palydą finansuoti turėtų pati LJL.
Su kitų laivų atstovais BNS pirmadienį nepavyko susisiekti.