Tokį sprendimą antradienį priėmė ir Singapūras, papildęs dėl šio aviacijos flagmano saugumo nerimaujančių šalių sąrašą, kuris vis ilgėja.
Sekmadienį į Nairobį skridęs Etiopijos oro bendrovės „Ethiopian Airlines“ orlaivis „Boeing 737 MAX 8“ nukrito vos po kelių minučių po pakilimo. Žuvo visi 157 lėktuve buvę žmonės. Spalį sudužo kitas to paties modelio lėktuvas, priklausęs Indonezijos oro bendrovei „Lion Air“. Tąkart žuvo 189 asmenys.
Tyrėjams pavyko rasti netoli Adis Abebos sudužusio lėktuvo, kuriuo skrido keleiviai ir įgula iš 35 šalių, įskaitant apie 20 Jungtinių Tautų (JT) darbuotojų, juodąsias dėžes.
JAV federalinė aviacijos administracija (FAA) pirmadienį pranešė bendrovei „Boeing“ liepusi patobulinti apsaugos nuo smukos programinę įrangą ir modelio manevravimo sistemą. Atnaujinimus bendrovė turės atlikti iki balandžio pabaigos.
Tačiau institucija atmetė galimybę stabdyti šių orlaivių skrydžius. Pasak FAA, tyrimai „tik prasidėjo“ ir kol kas nebuvo pateikta jokių duomenų, kurie leistų „padaryti kokias nors išvadas ar imtis kokių nors veiksmų“.
„Jei nustatysime kokią nors problemą, turinčią įtakos saugai, FAA imsis skubių ir atitinkamų veiksmų“, – nurodyta institucijos paskelbtame pranešime.
Singapūro reguliuotojai visų tipų MAX orlaivių skrydžius šalies oro erdvėje uždraudė po to, kai Kinija vietos oro bendrovėms liepė sustabdyti MAX 8 orlaivių komercinius skrydžius, o Indonezija sustabdė visų šio modelio orlaivių skrydžius, kad jie būtų patikrinti.
„Ethiopian Airlines“ sustabdė visų likusių turimų MAX 8 modelio lėktuvų skrydžius. Pietų Afrikos, Brazilijos ir Meksikos oro vežėjai taip pat atsisakė juos eksploatuoti, o Argentinos oro bendrovės „Aerolineas Argentinas“ pilotai atsisako pilotuoti šiuos orlaivius.
Visgi kelios oro bendrovės pareiškė neatšaukiančios MAX 8 skrydžių, o Jungtinių Valstijų vežėjai, regis, ir toliau pasitiki gamintoja.
Geriausiai parduodami lėktuvai
„Boeing“ savo MAX seriją vadina perkamiausia orlaivių grupe. Bendrovė iš maždaug 100 užsakovų iki šiol yra gavusi užsakymų pagaminti daugiau nei 5 tūkst. šio modelio orlaivių.
Tačiau per tokį trumpą laiką viena po kitos įvykusių naujo modelio orlaivių katastrofų pasaulyje nebūta nuo 8-ojo dešimtmečio, kai vienas po kito įvyko mirtini „McDonnell Douglas DC-10“ modelio orlaivių incidentai.
Po savaitgalį įvykusios katastrofos „Boeing“ akcijų kursas pirmadienį krito net 12 procentų.
Sekmadienį sudužęs orlaivis buvo pradėtas eksploatuoti mažiau nei prieš keturis mėnesius – pasak „ Ethiopian Airlines“, jis buvo pristatytas lapkričio 15 dieną.
Lėktuvas nukrito netoli Tulu Fara kaimelio, esančio už maždaug 40 kilometrų į rytus nuo Adis Ababos.
Kol inspektoriai apžiūrinėjo nelaimės vietą ir kasinėjo ją ekskavatoriumi, atokios vietovės gyventojai būriavosi už apsauginės juostos.
Vieną salono taką turėjęs „Boeing“ orlaivis žemėje paliko gilią, juodą išrėžą.
„Ethiopian Airlines“ pareiškė, jog, pilotui pranešus apie problemas, jam buvo leista apsisukti, tačiau netrukus po to lėktuvas dingo iš radarų ekranų.
Oro linijų bendrovės generalinis direktorius Tewolde Gebre Mariamas pranešė, kad lėktuvas ankstų sekmadienio rytą atskrido iš Johanesburgo, tris valandas praleido Adis Ababoje ir buvo „išleistas be jokių pastabų“, o tai reiškia, kad nebuvo pastebėta jokių problemų.
Ši nelaimė aptemdė Nairobyje prasidėjusį JT aplinkos apsaugos programos susitikimą, nes sudužusiu orlaiviu skrido mažiausiai 22 darbuotojai iš kelių JT agentūrų.
Į susitikimą susirinkę delegatai guodė vienas kitą, o JT vėliava buvo nuleista iki pusės stiebo.
Lėktuvu taip pat skrido turistų ir į verslo keliones vykusių asmenų.
Pasak „ Ethiopian Airlines“, daugiausiai žuvo Kenijos piliečių – 32. Antroji labiausiai nukentėjusi šalis yra Kanada, netekusi 18 žmonių.
Sudužusiu lėktuvu taip pat skrido keleivių iš Etiopijos, Italijos, JAV, Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos.
Tarp keliavusiųjų lėktuvu buvo italų archeologas, 66 metų Sebastiano Tusa, kurio žmona Valeria Patrizia Li Vigni dienraščiui „Corriere della Sera“ papasakojo, jog sekmadienį į mišias susirinkę draugai ją ramino, tvirtindami, kad blogos naujienos skrieja sparčiai.
„Galų gale jos atskriejo ir sugriovė mano gyvenimą. Jaučiau artėjančią nelaimę… Jis [vyras] net nenorėjo niekur vykti.“